Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,578,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مواد و متالوژی " با موضوع " بررسی اثر سیلیکون روی خوردگی دما بالای آلیاژهای FeCrAl ضعیف در هوای مرطوب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی اثر سیلیکون روی خوردگی دما بالای آلیاژهای FeCrAl ضعیف در هوای مرطوب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Oxidation of Metals
سال انتشار
2021
کد محصول
1014461
تعداد صفحات انگليسی
18
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
10 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یک رویکرد جدید برای کاهش غلظت کروم و آلومینیوم در آلیاژهای FeCrAl بدون تاثیرگذاری قابل ­توجه بر مقاومت خوردگی، تشکیل آلیاژ با 1 تا 2 درصد وزنی سیلیکون است. در این مقاله اثر سیلیکون روی اکسایش آلیاژ، از طریق مقایسه رفتار اکسایشی و میکروساختار پوسته دو آلیاژ FeCrAl که یکی حاوی سیلیکون است و دیگری نیست، در هوای خشک و مرطوب و دماهای 600 و 800 درجه سلسیوس مورد بررسی قرارگرفت. در هر دو آلیاژ یک پوسته اکسید محافظ نازک تشکیل شد و سرعت تبخیر Cr کم بود. در هوای مرطوب و دمای 800 درجه سلسیوس، FeCrAl آلیاژ شده با سیلیکون، یک پوسته اکسیدی ایجاد کرد که حاوی مولیت و تری­دیمیت همراه با آلفا و گاما آلومینا بود. پیشنهاد می­شود که بهبود گزارش شده در مقاومت به خوردگی آلیاژ FeCrAL با Al و Cr کم، از طریق آلیاژ شدن با سیلیکون، ناشی از ظهور فازهای غنی از سیلیکون در پوسته است.

1-مقدمه

آلیاژهای بر پایه آهن فریت که حاوی کروم و آلومینیوم هستند، و معمولاً آلیاژهای FeCrAl نامیده می­شوند، مکرراً به عنوان مواد مقاوم به دمای بالا مورد استفاده قرار گرفته ­اند. توانایی آلیاژهای FeCrAl از نظر مقاومت در برابر خوردگی دما بالا، بر اساس تشکیل یک پوسته آلومینای محافظتی است. پوسته ­های آلومینا معمولاً بهتر از پوسته ­های اکسید کروم هستند زیرا رشد کندی دارند و سدهای بهتری در مقابل گونه­ های خوردگی محیطی می­سازند...



ثبت سفارش جدید