برگزاری سه آزمون مهم علوم پزشکی/ جزئیات دومین آزمون ملی دندانپزشکی

برگزاری سه آزمون مهم علوم پزشکی/ جزئیات دومین آزمون ملی دندانپزشکی

سه آزمون مهم جایابی دندانپزشکی، ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی و دومین آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی دیروز پنجشنبه 6 آذرماه به صورت همزمان برگزار شد.

دومین دوره آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی سال 1393

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور در رشته دندانپزشکی عمومی سال 1393 (مرحله نظري) امروز در محل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دو بخش آزمون دروس اختصاصی ساعت 9 صبح و آزمون علوم پایه ساعت 14 بعداظهر برگزار شد.

ثبت نام و ارسال مدارک در این آزمون در روزهای 24 آبان تا اول آذرماه انجام گرفته است.

فقط افرادي که توسط مرکز خدمات آموزشی به دبیرخانه شوراي آموزش دندانپزشکی وتخصصی معرفی شده باشند واجد شرایط ثبت نام در آزمون ملی هستند (ورودیهاي بعد از اگوست 2009 ) می توانستند در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان باید اصل فیش بانکی هزینه ثبت نام، پرینت کارت ورود به جلسه، اصل کارت ملی خود را در روز آزمون همراه داشته باشند در غیر این صورت از ورود آنان به سالن برگزاري آزمون ممانعت خواهد شد.

اسامی قبول شدگان در سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد. قبول شدگان در مرحله نظري آزمون، جهت مرحله عملی آزمون معرفی خواهند شد.

دوره بیست و پنجم آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور

دومین آزمون کشوری که امروز در حوزه علوم پزشکی برگزار می شود آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور است.

دوره بیست و پنج آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور نیز رأس ساعت 9 صبح روز 6 آذرماه در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی در تهران برگزار شد.

ثبت نام و ارسال مدارک در این آزمون در روزهای 25 آبان تا اول آذرماه انجام گرفته است.

فقط افرادي که توسط مرکز خدمات آموزشی به دبیرخانه شوراي آموزش دندانپزشکی و تخصصی معرفی شده باشند واجد شرایط ثبت نام در آزمون جایابی هستند (ورودیهاي بعد از اگوست 2009 ) می توانستند در این آزمون شرکت کنند.

اسامی قبول شدگان در آزمون تا پایان آذرماه در سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

داوطلبان دانش آموخته از دانشگاه هاي مورد تائید وزارت بهداشت باید موفق به کسب نمره 60 از 100 شوند و رتبه هاي برتر با توجه به ظرفیت دانشکده دندانپزشکی در اولویت خواهند بود. انتخاب دانشکده و معرفی نامه براساس نمره و رتبه داوطلب، ظرفیت دانشگاه و اولویت انتخابی توسط داوطلب، پس از اعلام نهائی نتایج به دانشگاه مربوطه ارسال خواهد شد.

اعتبار آزمون برگزار شده جهت دریافت معرفی نامه فقط تا قبل از آزمون بیست و ششم خواهد بود و چنانچه افراد قبول شده به هر دلیلی شروع به تحصیل نکنند، موظفند تا براي جایابی در آزمون بیست و ششم (سال 1394 ) شرکت کنند.

هشتمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازي خارج از کشور

هشتمین دوره آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازي خارج از کشور در روز پنجشنبه 6 آذرماه 93 برگزار شد. ثبت نام و ارسال مدارک در این آزمون در روزهای 25 آبان تا اول آذرماه انجام گرفته است.

فقط افرادي که توسط مرکز خدمات آموزشی معرفی شده باشند واجد شرایط ثبت نام در آزمون ارزشیابی هستند.

مرحله پس از شرکت در آزمون (با توجه به نمره بدست آمده توسط دانش آموختگان). دانش آموختگان دانشگاه هایی که در هنگام شروع به تحصیل در لیست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده اند:

- در صورت احراز نمره بیشتر از 60 درصد نمره کل در آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازي خارج از کشور، ملزم به گذراندن حداقل 8 واحد کارآموزي داروخانه دانشگاهی هستند.

- در صورت احراز نمره 50 تا 60 درصد نمره کل، ملزم به گذراندن حداقل 26 واحد تکمیلی و یا شرکت مجدد در آزمون(مشروط به عدم دریافت معرفی نامه جهت شروع دوره تکمیلی) هستند.

- در صورت احراز نمره کمتر از 50 درصد نمره کل، ملزم به شرکت مجدد در آزمون هستند.

آزمون داراي نمره منفی نیست. معرفی نامه جهت طی دوره تکمیلی، صرفاً پس از تأیید نمرات در کمیسیون ارزشیابی رشته داروسازي صادر خواهد شد. افرادي که از دانشگاه هایی هستند که در لیست دانشگاه هاي مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیستند (به شرط آنکه تاریخ شروع به تحصیل آنان، پیش از آگوست سال 2009 باشد) فارغ التحصیل شده اند، با توجه به نمره ای که در آزمون کسب کرده اند، در کمیسیون ارزشیابی رشته داروسازي تصمیم گیري خواهد شد.

تعداد بازدید : 606

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید