محققان ژاپنی موفق به ساخت تی‌شرت هوشمندی شده اند که حرکات وزشی را اصلاح و کنترل می کند و تا اواسط س

 محققان ژاپنی موفق به ساخت تی‌شرت هوشمندی شده اند که حرکات وزشی را اصلاح و کنترل می کند و تا اواسط سال 2015 میلادی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گجت های پوشیدنی یکی از فناوری هایی جدیدی هستند که در سال های اخیر، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند. اکنون گروهی از محققان ژاپنی موفق به ساخت تی شرت هوشمندی شده اند که علاوه بر ورزشکاران برای افراد دیگر  نیز می تواند کاربرد داشته باشد. هر ورزشی اگر به درستی انجام نشود به جای داشتن فواید مفید و سودمند می تواند تاثیرات معکوسی را بر بدن داشته باشد.

دو، یکی از ورزش هایی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده، از افراد مبتدی که به صورت تفریحی می دوند و ورزشکارانی که خود را برای مسابقات دو میدانی اماده می کنند، از جمله مصرف کنندگان این تی شرت هوشمند می توانند باشند. این تی شرت دارای قابلیت های بسیاری است که از آن جمله می توان به مواردی مانند کنترل دمای بدن، میزان ضربان قلب  تنفس یا ارتباط مختلف اعضای بدن با یکدیگر اشاره کرد.تمامی اطلاعات از طریق سنسور نصب شده در این تی شرت و با فعال کردن بلوتوث اسمارت فون ها به گوشی ها منتقل می شود تا شخص بتواند اطلاعات درستی از فعالیت و عملکرد بدن خود در حین دویدن داشته باشد تا مبادا در اثر افت قند خون، میزان ضربان قلب یا تنفس و ... با مشکلات جدی و مهمی مواجه شود.

یکی از مخترعان این تی شرت می گوید: " این تی شرت در نگاه اول تفاوتی با تی شرت های معمولی نداشته و به سختی می توان تفاوتی بین آن و سایر تی شرت ها یافت. اما باید گفت که تفاوت این تی شرت با دستبند یا کمربندهای هوشمندی که تاکنون تولید شده اند را می توان در نظارت کلی این تی شرت بر تمامی اعضای بدن دانست که می تواند سلامت شخص دونده را تضمین کند."

تعداد بازدید : 633

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید