کشف حیات فرازمینی با تلسکوپ زمینی

کشف حیات فرازمینی با تلسکوپ زمینی

حقیقاتی که یکی از اخترشناسان دانشگاه کوین درحال انجام آنهاست می‌تواند نحوه کشف سرنخهای حیات در سایر سیارات را متحول سازد.

تاکنون تلاش برای یافتن نشانی احتمالی از وجود حیات در سایر سیارات تنها با استفاده از تلسکوپهای فضایی صورت گرفته است. در این مدل از بررسی‌ها اخترشناسان داده‌های به دست آمده از تلسکوپها را درحالی مورد بررسی قرار می‌دهند که سیارات هم اندازه با زمین در حین عبور از برابر ستارگانشان هستند. بدین ترتیب مشاهده آنها به مراتب راحت‌تر صورت می‌گیرد.

اکنون یکی از اخترشناسان مرکز تحقیقات فیزیک نجومی دانشگاه کوین هدایت تیمی بین‌المللی از اخترشناسان را بر عهده دارد که ابرسیاره ای مشابه زمین را تنها با استفاده از یک تلسکوپ زمینی جستجو می‌کند.

سیاره مورد نظر این اخترشناسان توده‌ای فراتر از زمین اما کوچکتر از اورانوس یا نپتون دارد. تا پیش از این جستجو برای یافتن ابر زمینهای در حال گردش به دور سایر ستارگان تنها در یک مورد موفقیت‌آمیز بوده است. از این رو می‌توان گفت به زودی شاهد دگرگونی اساسی در روند جستجوی ابر زمینها در سایر منظومه‌ها خواهیم بود.

سیاره جدیدی که بدین ترتیب مورد بررسی قرار می‌گیرد 55 Cancri e نام دارد که در بازه زمانی مشخص از مقابل ستاره‌ای عبور می‌کند که ۴۰ سال نوری با زمین فاصله دارد.

اخترشناسان در این پروژه از تلسکوپ ۲.۵متری نوری نوردیک استفاده کردند. این تلسکوپ در زمره قدرتمندترین چشمان تیزبین زمین قرار دارد.

تعداد بازدید : 590

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید