چشم انسان قادر به دیدن نور نامرئی است/ تی شرت‌های مجهز به پنل خورشیدی

چشم انسان قادر به دیدن نور نامرئی است/ تی شرت‌های مجهز به پنل خورشیدی

در هفته گذشته، اخبار متفاوت و جذابی در حوزه فناوری در خبرگزاری های بین المللی منتشر شده اند که نشان از پیشرفت محققان در حوزه علم و فناوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان هفته، نشریات و خبرگزاری های برتر دنیا در عرصه فناوری به معرفی برترین و همینطور مهمترین وقایع در این حوزه پرداخته و از اکتشافات و همینطور اختراعات مهم و کاربردی یاد می کنند.

مطالب برتر عرصه فناوری در هفته گذشته بدین شرح هستند:

*چشم انسان قادر به دیدن نور نامرئی است

باورهای گذشته انسان ها در رابطه با درک نور نامرئی مادون قرمز با مطالعات اخیر محققان امریکایی متحول شده است. تحت شرایط ویژه، شبکیه چشم انسان می‌تواند نور مادون‌قرمز را حس کند.

* آلودگی هوا در هند

آلودگی هوا در هند تا جایی پیش رفته که این کشور در سال های آینده می تواند جایگزین چین شود.

*پرتاب کاوشگر فضایی ژاپن

کاوشگر فضایی ژاپن با نام هایابوسا-دو Hayabusa-2 برای ماموریتی شش ساله به فضا پرتاب شد و در سال 2020 میلادی به زمین بازخواهد گشت. هدف از این پرتاب را می توان در جمع آوری نمونه هایی از سیاره  1999 جی یو سه 1999 JU3 دانست.

*پرتاب موفقیت آمیز کپسول اوریون

پرتاب آزمایشی مدل بدون سرنشین سفینه اوریون در پنجم دسامبر برابر با چهاردهم آذر ماه از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شد. اوریون، فضاپیمایی است که می تواند گام مهمی برای پرواز سفینه هایی باشد که قرار است در سال های آتی انسان را در ماموریت های فضایی یا انتقال به مریخ یاری دهد.

برترین فناوری هایی که در هفته اخیر ارائه شده اند را نیز می توان به این ترتیب دانست:

*تی شرت هایی مجهز به پنل های خورشیدی

این تی شرت ها برای مردان و زنان کاربرد داشته و با داشتن پنل های خورشیدی می تواند به شارژ تلفن های همراه یا وسایل الکترونیکی بپردازد.

*دوربین سلفی کاسیو معرفی شد

کاسیو به عنوان یکی از قدیمی ترین برندها شناخته شده و  اخیرا به معرفی محصول جدیدی پرداخته که می تواند توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. این محصول مجهز به دوربین 14 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت ویرایش و ادیت عکس نیز برخوردار است.

* نابینایان با چشم بیونیک بینا می شوند

در هفته گذشته یک نابینا با کمک عمل موفقیت آمیز چشم بیونیک توانست بینایی خود را به دست آورده تا امید جدیدی را پیش روی نابینایان قرار دهد.

تعداد بازدید : 572

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید