تولید لباس‌های هوشمند برای تشخیص بیماری‌ها

تولید لباس‌های هوشمند برای تشخیص بیماری‌ها

لباس های آینده به فیبرهای هوشمندی مجهز می شوند که قدرت تشخیص و اعلام بیماری های مختلف را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال های اخیر، تکنولوژی بیش از پیش به زندگی انسان ها ورود پیدا کرده تا بتواند زندگی بهتری را به آنها ببخشد. پزشکی، یکی از حوزه هایی است که با ورود تکنولوژی و فناوری های روز دنیا متحول شده و می تواند جان انسان های بی شماری را نجات دهد.

گجت های پوشیدنی یا Wearable tech فناوری جدیدی است که نه تنها مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده بلکه می تواند در نجات جان انسان ها نیز نقش به سزایی ایفا کند.

اکنون خبر محصول جدیدی با عنوان لباس های هوشمند منتشر شده که می تواند شخص را از بروز بیماری های مختلفی مانند دیابت، بیماری های قلبی- عروقی، صرع، آلزایمر و ... آگاه کند. بنا به اعلام محققان کانادایی، لباس ها می توانند تی شرت، پیرهن یا شلوارهای هوشمندی باشند که مجهز به الیاف های هوشمند بوده و از چنین قابلیتی برخوردار شوند.

* چگونگی عملکرد لباس های هوشمند

لباس های هوشمند به وسیله وای فای و از طریق تلفن همراه شخص با پزشکان و مراکز درمانی ارتباط برقرار کرده و در زمانی که شخص دچار حملات قلبی، صرع و ... شود، پیام هایی از دستگاه بیمار به پزشک یا مراکز درمانی ارسال می شود تا آنها را از وقوع چنین حمله ای آگاه کند.

الیاف استفاده شده در لباس های هوشمند لطیف، نرم، سبک و انعطاف پذیر خواهند بود، الیافی مانند پشم یا پنبه. اما موضوعی که در اینجا اهمیت پیدا می کند ارسال سیگنال هایی است که با تلفن همراه، تبلت یا ... ارتباط برقرار می کنند.

این لباس ها می توانند پیراهن یا شلوارهای هوشمندی باشند که شخص با پوشیدن آنها و با هر گونه تغییری در علائم و ارگان های حیاتی پیامی را به پزشکان یا مراکز درمانی ارسال می کند تا به کمک وی بشتابند.

تعداد بازدید : 512

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید