گام بلند محققان به سوی تولید قرص های لاغری با اثرگذاری طولانی مدت

گام بلند محققان به سوی تولید قرص های لاغری با اثرگذاری طولانی مدت

محققان علوم پزشکی با شناسایی دو ترکیب شیمیایی جدید گامی بلند به سوی تولید قرص های لاغری با اثرگذاری طولانی مدت برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه هاروارد از شناسایی  دو ترکیب شیمیایی خبر داده اند که قابلیت جایگزین سازی سلولهای چربی بدن را با سلولهای سوزاننده چربی دارد. آنچه که این محققان ارایه کرده اند گامی به سوی درمان مؤثر چاقی است. محققان دانشگاه هاروارد ارایه این روش را در قالب نوعی قرص چربی سوز واقعی جهت کنترل بی خطر وزن دور از ذهن نمی دانند.

محققان دریافته اند تمامی سلولهای چربی درون بدن یکسان نیستند. درحالی که سلولهای چربی سفید انرژی را در قالب لیپیدها ذخیره می کنند و با فرآیند چاقی، بیماریهای قلبی و دیابت نوع دوم در ارتباط هستند، سلولهای چربی قهوه ای رنگی نیز در بدن وجود دارند که ثابت شده با فرآیند کاهش وزن در انسانها در ارتباط مستقیم هستند. چربی های قهوه ای حدود 5 درصد از کل توده بدن نوزادان تازه متولد شده را تشکیل می دهد و از این طریق به آنها در گرم ماندن بدنشان کمک می کنند.

یافته های محققان نشان می دهد این نوع چربی به مقدار اندک در گردن و شانه های افراد بالغ وجود داشته و به سوزانده شدن چربی های سفید کمک می کنند.

محققان دانشگاه هاروارد می گویند شیوه ای برای تشخیص ترکیبات شمیایی ارایه کرده اند که سلولهای بنیادین چربی را برای تولید سلولهایی شبیه سلولهای چربی قهوه ای تحریک می کند. درحقیقت با این روش سلولهای بنیادین چربی سلولهای سفید نامناسب برای بدن را تولید نمی کنند.

درحال حاضر قرصهای خاصی در بازار وجود دارد که با مصرف آنها چربی های بدن تاحدودی سوزانده می شود اما مشکل اینجاست که اثرگذاری این قرص ها موقتی است اما روش ابداعی محققان دانشگاه هاروارد در عین حال که هیچ اثر سوئی برای بدن ندارد، تا مدتهای طولانی اثربخش خواهد بود.

جزئیات بیشتر این دستاورد در نشریه تخصصی زیست شناسی سلولی طبیعی منتشر شده است.

تعداد بازدید : 599

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید