5 هزار و 900 میلیارد تومان کل بودجه دانشگاه ها در سال 94

5 هزار و 900 میلیارد تومان کل بودجه دانشگاه ها در سال 94

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بودجه‌ دانشگاه ها در سال 94 فقط 5 هزار و 900 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه 142 کارگروه مشورتی ستاد نقشه جامع راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر منصور کبگانیان قائم مقام این ستاد، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به ارائه گزارش برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های مسئول در بخش علم و فناوری به منظور تصویب در قالب لایحه بودجه سال آینده کل کشور اختصاص داشت، دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گزارش خود با اشاره به اینکه تاکنون نظام علم و فناوری کشور از یک نظام بودجه‌ریزی برخوردار نبوده، گفت: امسال مقرر شده تخصیص بودجه دانشگاه‌ها براساس شاخص‌ های مدون باشد و به همین منظور ما توقع داشتیم بر اساس شاخص های مدون بودجه سال آینده دانشگاه‌ها نسبت به سال جاری که حدود 5 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان است، تقریبا دو برابر شود و به 9 میلیارد و 300 میلیون تومان برسد ولی در لایحه تنظیم شده، کل بودجه‌ دانشگاه ها فقط 5 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان است.

وی افزود: پیش بینی کرده بودیم مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عتف، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی و سایر امور پژوهشی و فناوری در اختیار ستاد وزارتخانه قرار می گیرد، ولی با توجه به لایحه بودجه باید تلاش کنیم حداقل بخشی از این مبلغ اختصاص یابد.

در ادامه جلسه دکتر دلیری معاون مدیریت و منابع انسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: عملیاتی کردن قانون حمایت از موسسات و شرکت‌های دانش بنیان در اولویت برنامه های این معاونت است.

وی افزود: در بودجه سال جاری 200 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی در بودجه برای پرداخت به صندوق نوآوری و شکوفایی مقرر شده بود و با توجه به اعتبار فراهم شده از جانب معاونت علمی و فناوری، اعتبار این صندوق به 1000 میلیارد تومان بالغ شد که تاکنون 700 میلیارد تومان آن تأمین شده است.

دلیری ادامه داد: در لایحه بودجه سال 1397، 300 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت به صندوق نوآوری و شکوفایی مقرر شده است و  قرار است سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به 2000 میلیارد تومان برسد و همچنین مقرر شده بودجه بنیاد ملی علم ایران از 14 میلیارد تومان در سال جاری به 16 میلیارد تومان در سال آینده افزایش پیدا کند

تعداد بازدید : 492

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید