۷۳۱ هزار دانشجو در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل می کنند

۷۳۱ هزار دانشجو در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل می کنند

سمنان - معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۷۳۱ هزار دانشجو در حوزه ارتباطات تحصیل می کنند گفت: بیشترین شرکتهای دانش بنیان کشور نیز به این حوزه اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سمنان با بیان اینکه ورود شرکتهای دانش بنیان به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب شهرکهای فناوری اطلاعات، اشتغالزایی برای استانها به همراه دارد افزود:توسعه شرکتهای دانش بنیان برای فعالیت در این حوزه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی از تکمیل رومینگ ملی شبکه تلفن همراه کشور تا پایان بهمن امسال بر اساس برنامه ریزی ها خبر داد و افزود: طبق این تصمیم، در اپراتورهای مختلف هیچ نطقه بدون پوشش نباید باقی بماند.

اختلالات آنتن دهی کم می شود

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: کاهش اختلالات و افزایش آنتن دهی مناطق در حال پوشش نیز از دیگر مزیتهای تکمیل رومینگ ملی است.

براری با اشاره به اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات در کشور نیز، مبنی بر ارتقای زیر ساخت‌ها است و همان طور که می‌دانید در هرگونه توسعه زیر ساخت‌ها، باید ملاحظات امنیتی در نظر گرفته شود اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که امسال به آن توجه ویژه داشتیم، بحث توسعه زیرساخت‌ها در «استان‌ها» است.

وی با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استان سمنان، گفت: از ۵۸۹ روستا در این استان، ۵۷ روستا فاقد ارتباط تلفنی بود که در شش ماهه اول امسال به ۴۶ روستا این خدمت ارایه شد و ۱۱ روستا نیز تا پایان سال از ارتباط تلفنی بهره مند می شوند.

نصب ۲۷۰ ایستگاه بی. تی. اس. تلفن همراه برای روستاهای استان سمنان

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای نصب ۲۷۰ ایستگاه بی. تی. اس. تلفن همراه برای روستاهای استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: ۵۹۷ کیلومتر فیبر نوری به منظور افزایش پایداری شبکه در این استان تا پایان امسال اجرایی می شود.

براری اظهار داشت: مقرر بود که به ۱۲۳ روستای استان اینترنت ارایه شود که به ۴۹ روستا این خدمت ارایه شد و ۷۴ روستا تا پایان سال دارای اینترنت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مناطق مسکن های مهر استان سمنان دارای ارتباط تلفنی هستند و ارتباط تلفنی تعداد کم باقی مانده در شش ماهه سال ۹۴ برقرار می شود.

براری اظهار داشت: تشکیل ۲۳ صندوق خرد روستایی پست و پست بانک در استان سمنان برنامه ریزی شده است.

 

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، فرمانداران و مسوولان استان سمنان در حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشکلات و مسایل آنتن دهی تلفن همراه در نقاط مختلف، روستاهای فاقد شبکه ارتباطی تلفنی، رومینگ کامل محور دامغان - جندق و ... مطرح شد.

تعداد بازدید : 508

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید