نخستین نانوفیلترهای هوشمند جهان در اراک یخ خشک تولید می کنند

نخستین نانوفیلترهای هوشمند جهان در اراک یخ خشک تولید می کنند

اراک- مخترع طرح نانوفیلتر هوشمند گفت: شرکت آلومینیوم سازی در نظر دارد با اجرای طرح نانوفیلتر هوشمند در آینده ای نزدیک به یک صنعت سبز تبدیل شود.

رسول نوروزیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، بیان کرد: با اجرای این طرح یک تهدید زیست محیطی در اراک به فرصت ثروت آوری ملی و ارزی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه نانو فیلتر هوشمند روزانه ۱۰۰ تن گاز کربنیک مایع و شش تن یخ خشک از آلاینده های خارج شده از دودکش های این کارخانه تولید می شود.

نوروزیان اظهار کرد: اجرای این پروژه روزانه ۸۶ میلیون تومان برای آلومینیوم درآمد به همراه خواهد داشت و در کمتر از چهار سال کل سرمایه گذاری این طرح که رقمی نزدیک به ۹۳ میلیارد تومان می شود را بازخواهد گرداند همچنین برای ۳۵۰ نفر به مدت دو سال شغل ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: مطالعات پژوهشی طرح نانو فیلتر هوشمند در شش ماه و مشارکت ۵۲ نخبه انجام گرفته و در صورت موافقت کارخانه آلومینیوم اجرای آن در دو سال کامل خواهد شد.

از دودکش های ایرالکو آلاینده های سمی خارج می شود

نوروزیان با تاکید بر سمی بودن آلاینده های آلومینیوم، اضافه کرد: حد استاندارد گاز co ۳۰۴ پی پی ام است اما پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد که عدد در دودکش های ایرالکو ۱۰۰۰ پی پی ام است که سه برابر حد استاندارد و بحرانی است.

وی اظهار کرد: ایرالکو قدم های بزرگی همچون اصلاح و بهسازی خطوط احیا را آغاز کرده اما این طرح ها به تنهایی کافی نیست و تنها مقداری کمی از آلودگی موجود را کاهش می دهد.

نوروزیان ضمن تاکید بر تلاش برای از بین بردن کامل منشا آلودگی، افزود: تبدیل آلاینده از منشا به فرآورده ایرالکو را به یک صنعت سبز تبدیل خواهد کرد و جهشی موثر در کاهش آلودگی شهر اراک خواهد بود.

مخترع طرح نانوفیلتر هوشمند بیان کرد: در صورت توافق با شرکت آلومینیوم اجرای این طرح به زودی شروع شده و سمی خروجی از دودکش های این کارخانه به یک فرآورده ارزآور تبدیل خواهد شد.

تعداد بازدید : 580

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید