ساخت دارویی برای درمان و مهار دیابت

ساخت دارویی برای درمان و مهار دیابت

محققان موفق به کشف یک بازدارنده آنزیمی شده اند که می تواند مشکلات دیابتی در موش های چاق را مهار و از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا، داویس و بارسلون آنزیم جدیدی را کشف کرده اند که با کمک آن می توان بیماری دیابت را مهار و کنترل کرد. محققان اعلام کردند که این مطالعه روند جدیدی از خصوصیات سلامتی اسیدهای چرب را نیز به نمایش گذاشته است. این آنزیم جدید soluble epoxide hydrolase  (به طور مختصر sEH) قادر به کاهش علائم و نشانه های بیماری دیابت در موش ها با استفاده از ثابت سازی متابولیت هایی در omega-3 acid به نام  DHA است.

چندی پیش محققان دانشگاه داویس نیز اعلام کرده بودند، دارویی که در حال فعالیت بر روی آن هستند قادر به کاهش نشانه های علائم بیماری دیابت مانند نارسایی کلیه، فشار بالا، سخت شدن عروق خونی و ... است.

Joan Clària یکی از اعضای تیم بارسلون در این باره می گوید:« این تحقیق بر روی موش هایی که علاوه بر بیماری دیابت از چاقی مفرطی نیز رنج می بردند، آزمایش شد و بررسی ها نشان داد که این موش ها به اسیدهای چرب بیشتری برای درمان نیاز داشتند. اما نکته حائز اهمیتی که در این تحقیقات وجود داشت را می توان بدین شکل توضیح داد: موش هایی که دارای سطح بیشتری از اسیدهای چرب امگا 3 بودند با دریافت دارو امکان مهار یا درمان دیابت بیشتری در آنها وجود داشت

در پایان باید گفت، نتایج این تحقیقات از تاثیر اسیدهای چرب امگا 3 بر رژیم های غذایی و تغذیه ای پرده برداشت.

تعداد بازدید : 465

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید