امکان شناسایی خطا در شبکه توزیع برق از طریق شبکه های هوشمند

امکان شناسایی خطا در شبکه توزیع برق از طریق شبکه های هوشمند

رئیس انجمن برق و الکترونیک ارتقای قابلیت اطمینان وتسهیل شناسایی شکست و خطادر شبکه را از مزایای شبکه هوشمندبرق دانست و گفت: برای تامین انرژی مورد نیاز کشور راهی به جز استفاده از ظرفیت های موجودنیست.

به گزارش خبرنگارمهر، حسن غفوری فرد در نهمین کنفرانس حفاظت و سیستم های قدرت که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهارداشت: پیچیدگی شبکه برق ناشی از مولفه هایی چون گستردگی، ضوابط خطوط انتقال و تعدد مشترکین است که شبکه هوشمند،  هوشمندانه عملیات کاربرانی که به آن متصل هستند، از قبیل تولید کنندگان و مصرف کنندگان را تجمیع می کند تا انرژی الکتریکی به صورت پایدار و اقتصادی تامین شود.

وی مزایای این شبکه را ارتقای قابلیت اطمینان و تسهیل شناسایی شکست و خطا در شبکه ذکر کرد و گفت: این مزایا موجب کاهش زمان خاموشی ها شده ضمن آنکه به دلیل امکان پایش، نظارت و حفاظت هوشمندانه موجب کاربرد گسترده شبکه های هوشمند در صنعت برق شده است.

غفوری فرد، در ادامه با بیان اینکه با توجه به تنوع شیوه های مصرف انتظار می رود تا شبکه های هوشمند همواره ارتقا یابند، یاداور شد: شبکه های هوشمند از طریق اتوماسیون خود ترمیمی حفاظت شبکه را تامین می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به میزان مصرف برق در کشور افزود: برای تامین انرژی مورد نیاز و استفاده از شبکه های هوشمند راهی به جز استفاده از ظرفیت های موجود و بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به برگزاری این کنفرانس خاطر نشان کرد: با راه اندازی دبیرخانه دائمی برای این کنفرانس متخصصان برق کشور در آن مشارکت دارند.

تعداد بازدید : 510

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید