دو برابر شدن تعداد نیروگاه های بادی و خورشیدی تا پایان سال

دو برابر شدن تعداد نیروگاه های بادی و خورشیدی تا پایان سال

مدیر عامل شرکت توانیر از طراحی و ساخت رله دیفرانسیل برای صنعت برق با همکاری دانشگاه شریف خبر داد و گفت: تا پایان سال ظرفیت نیروگاه های انرژی خورشیدی و بادی در کشور 2 برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون حائری در نهمین کنفرانس تخصصی حفاظت و سیستم های قدرت که دردانشگاه امیرکبیر برگزار شد، عنوان کرد: صنعت برق رسانی یکی از حیاتی ترین زیر ساختهای کشور است و انتظار ما از صنعت برق، حفظ پایداری و کفایت و امنیت در تامین برق است

وی در ادامه گفت:در این زمینه ها  لازم است تا دستاوردهای محققان کشور از جمله نرم افزاری که از سوی محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید شده است در صنعت  برق کاربردی شود.

حائری ظرفیت نصب شده برق کشور را 72 هزار و 800 مگاوات ذکر کرد و اظهار داشت: از نظر ظرفیت نصب شده برق رتبه چهارم را داریم ولی در میزان مصرف ، بدترین مصرف کننده در منطقه هستیم.

وی، با اشاره به تنوع در ایجاد نیروگاه های آبی، بادی، خورشیدی، بخاری، سیکا ترکیبی و گازی در کشور خاطر نشان کرد: تا پایان سال ظرفیت نیروگاه های انرژی خورشیدی و بادی 2 برابر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر، ایران را محور تبادل انرژی الکتریکی در منطقه دانست و در ادامه  توضیح داد: در آینده از طریق کابل زیر دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس در این زمینه ارتباط برقرار خواهیم کرد. همچنین  ایران مشابه کشورهای پیشرفته دنیا به سیستم های P.M.U مجهز است.

حائری خاطر نشان کرد: این سیستم امکان پایش لحظه ای شبکه به صورت سیکرون و اندازه گیری حالت در شبکه را فراهم کرده و در حال حاضر 26 سیستم پایش در کشور نصب شده که در آینده به 57 و 100 سیستم افرایش می یابد.

وی شاخص عملکرد سیستم های حفاظتی برای شبکه برق کشور در سال جاری را 87 درصد ذکر کرد و این در حالی است که این میزان در سال 85 حدود 53 درصد بوده است.

حائری نظارت بر رفتار دینامیکی شبکه و پایش نوسانات بین ناحیه ای و کنترل و حفاظت گسترده را از برنامه های شرکت توانیر نام برد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه ها و متخصصان در این زمینه بتوانند به اهداف مورد نظر دست یابند.

تعداد بازدید : 563

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید