ساخت پوشش سد حرارتی سرامیکی برای ماشین آلات مواد غذایی

ساخت پوشش سد حرارتی سرامیکی برای ماشین آلات مواد غذایی

ژوهشکده علوم و صنایع غذایی موفق به طراحی و ساخت پوشش سد حرارتی سرامیکی برای افزایش بهره وری ماشین آلات مواد غذایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عباس افراسیابی عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی های مدرن در ساخت پوشش های سد حرارتی از ساخت پوشش سد حرارتی سرامیکی در  گروه طراحی ماشین آلات مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خبر داد و گفت: در ساخت این پوشش از روش پاشش حرارتی استفاده شده که طول عمر و بازده عملکردی آن را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: این پوشش می تواند دمای محدوده ای که حرارت روی آن اعمال می شود را بین 200 تا 300 درجه کاهش داده و از این راه طول عمر جدار در معرض شعله را افزایش دهد.

عضو هیأت علمی گروه طراحی ماشین آلات مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی طول عمر این پوشش را 5 سال اعلام کرد و گفت: در صورت اتمام این مدت می توان دوباره این پوشش را روی سطح مورد نظر اعمال کرد.

افراسیابی ادامه داد: این پوشش که برای نخستین بار در کشور ساخته شده، در محفظه احتراق که به دلیل دمای بالا امکان آسیب به جداره  در آن وجود دارد؛ قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: کاربرد این پوشش در صنایع غذایی در شرایط به کارگیری دمای بالا در فرآوری محصولات اهمیت دارد و می تواند به عنوان عایق حرارتی با در امان نگاه داشتن تجهیزات از دمای بالا، میزان خوردگی آنها را کاهش دهد.

عضو هیأت علمی گروه طراحی ماشین آلات مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی ادامه داد: با نظر به اینکه کاهش فرسایش ماشین آلات مواد غذایی یک عامل مهم در افزایش بازده عملکردی آنها است این پوشش بهره‌وری ماشین آلات صنایع غذایی که در معرض حرارت قرار دارند مانند سرخ کن، خشک کن و فر را افزایش داده و می تواند از این طریق صرفه اقتصادی برای صنعتگران به همراه داشته باشد.

تعداد بازدید : 611

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید