هر شهروند ایرانی روزانه 700 گرم زباله تولید می‌کند

هر شهروند ایرانی روزانه 700 گرم زباله تولید می‌کند

قائم مقام سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران گفت: هر شهروند تهراني روزانه ۷۰۰ گرم زباله توليد می كند كه اين حجم توليد زباله ۴۰ درصد بيش از ميانگين جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اين گردهمايي حبيب الله غفوري معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه ۶  با بیان اینکه تمامي طرح هايي كه در شهرداري اجرا مي شود، رويكردهاي فرهنگي و اجتماعي دارد و مشاركت شهروندان به ويژه نخبگان در مديريت شهري و ايجاد يك جنبش اجتماعي بسيار حائز اهميت است گفت: ۲ موضوع آسمان آبي و زمين پاك از اهميت بالايي در زمينه مشكلات شهر تهران برخوردار است، ما براي تنفس به آسماني پاك نياز داريم و زمين نيز موهبتي الهي است كه بايد از آن پاسداري كرده و به نسل آينده منتقل كنيم.

وي افزود: عدم حركت بين ۲ خطوط بخش بزرگی از ترافيك تهران را حل خواهد كرد و پسماند زباله و تفكيك زباله خشك از تر نيز در حل بسياري از مشكلات محيط زيستي راهگشا خواهد بود.

در ادامه سرگرد مراديان از پليس راهور منطقه ۶ در سخناني با اشاره به اهميت افزايش فرهنگ ترافيك در شهر تهران اظهار داشت: عدم توجه به جلو،‌ عدم رعايت حق تقدم، حركت دنده عقب در بزرگراه، تغيير مسير ناگهاني و سرعت و سبقت غير مجاز از بيشترين علل تصادفات در كشور است.

وي با اشاره به طرح خط سفيد خاطر نشان كرد: اين طرح در برخي از مناطق تهران آغاز شده و خط قرمز قانون براي عموم شهروندان اعم از سواره ها و پياده هاست و رعايت حريم اين مرز قانوني بايد با پشتوانه محكم اجرايي مورد نظارت و حمايت قرار گيرد.

وي در پايان بر لزوم ارتقاي فرهنگ ترافيكي و استفاده از خطوط سفيد در معابر و گذرگاهها و رانندگي در يك خط تاكيد كرد و گفت: حركت بين خطوط و رعايت حقوق عابران در گذرگاههاي عابر پياده نقش مهمي در هدايت جريان آمد و شد و رواني تردد و كاهش ترافيك ايفا مي نمايد.

جعفري قائم مقام سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران در ادامه این گردهمایی گفت: در حال حاضر هر شهروند تهراني روزانه ۷۰۰ گرم زباله توليد مي كند كه اين حجم توليد زباله ۴۰ درصد بيش از ميانگين جهاني است.

وي افزود: موضوع پسماند زباله از ديدگاههاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي و امنيتي مي تواند مورد توجه قرار گيرد و به عنوان يك معضل و يا فرصت براي شهر تهران تلقي شود.

قائم مقام سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران با تاكيد بر تغييرات رفتاري و هويتي در شهر تهران افزود: ما بايد الگوي مصرف خود را اصلاح و مصرف گرايي را تعديل و چرخش مصرف خود را به سمت محصولات سازگار با محيط زيست سوق دهيم. مشاركت جمعي شهروندان براي كاهش زباله توليدي و تفكيك زباله از مبدا نقش مهمي در رفع مشكلات زيست محيطي شهر تهران دارد.

جعفری با بيان اينكه توجه به پسماند يك ارزش و عدم توجه به آن بي مسئوليتي است، خاطر نشان كرد: در اين زمينه آموزش، اطلاع رساني و تبليغات بسيار با اهميت است و به كمك همه شهروندان و نظرات مفيد آنها در جهت استفاده و ايجاد فرصت هاي بهتر از پسماند هاي شهر تهران نيازمنديم

تعداد بازدید : 684

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید