رونمایی از خودرویی سرعتی با یکهزار اسب بخار قدرت

رونمایی از خودرویی سرعتی با یکهزار اسب بخار قدرت

یک شرکت شناخته شده خودروسازی محصولی خلاقانه تولید کرده که با یکهزار اسب بخار قدرت در زمره سرعتی ترین و پرقدرت ترین خودروهای اسپرت جهان قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته شرکت خودروسازی مک لارن از خودروی قدرتمندی موسوم به P1 GTR رونمایی کرد. در آن زمان از این خودرو به عنوان محصولی مفهومی یاد می شد و شاید به سختی می شد باور کرد که چنین نوآوری در عرض تنها یک سال به نسخه ویژه تولید انبوه تبدیل شود اما اکنون این اتفاق روی داده است.

مک لارن برای نمایشگاه خودروی ژنو که در ماه مارس برگزار می شود نسخه 2015 این خودرو را آماده کرده است، خودرویی که از آن به عنوان قدرتمندترین و اختصاصی ترین محصول تولید شده در تاریخ 42 ساله فعالیت این شرکت یاد می شود.

بدون شک مهمترین ویژگی بارز این خودرو موتور قدرتمند آن است که گفته می شود تا یکهزار اسب بخار قدرت دارد، هرچند مک لارن تاکنون هیچ گونه اطلاعات فنی درباره این محصول خلاقانه منتشر نکرده است.

موتوری که بر روی این خودرو نصب شده از نوع 3.8 لیتری V8 دوقلوی توربوست. نکته جالب اینجاست که نسخه قبلی این خودرو توان به مراتب کمتری داشته اما آنچه که در هفته های آتی به دنیا معرفی می شود چیزی درحدود یکهزار اسب بخار قدرت خواهد داشت، هرچند برخی منابع از توان 986 اسب بخاری خودرو خبر داده اند.

مک لارن اعلام کرده که سیستم خنک سازی موتور و ساختار آیرودینامیکی P1 GTR در مقایسه با نسخه قبلی تفاوت های قابل توجهی یافته است. به گفته مهندسان این شرکت، برای دستیابی به این فناوری جدید آن را طی هزاران کیلومتر آزمایش سخت مورد بررسی قرار داده اند.

تعداد بازدید : 609

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید