کاوشگر گم شده در مریخ پیدا شد

کاوشگر گم شده در مریخ پیدا شد

در مریخ هم ممکن است چیزی گم شود. سال 2003 کاوشگر Beagle-2 در سیاره سرخ ناپدید شد و حالا پس از 12 سال ناسا آن را پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اینگونه به نظر می رسید که کاوشگر مریخ نشین Beagle-2 که به انگلیس تعلق دارد در 25 دسامبر سال 2003 بر روی مریخ فرود آمده باشد اما هیچ کس از این موضوع اطمینان خاطر نداشت.

اکنون و با گذشت بیش از یک دهه مدارگرد شناسایی کننده مریخ که به آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) تعلق دارد این کاوشگر را در سطح مریخ پیدا کرده است.

تجزیه و تحلیل دقیق تصاویر به دست آمده گویای آن است که این مریخ نشین فرودی نسبتا بی نقص بر روی این سیاره داشته است با این حال طی 12 سال گذشته هیچ پیامی که نشان از فرود آن داشته باشد راهی زمین نشده بود. طی این مدت همواره تصور می شد که کاوشگر در برخورد با سطح مریخ نابوده شده باشد.

کاوشگر مریخ نشین Beagle-2 در دوم ژوئن سال 2003 در قالب مأموریت Mars Express و با هدف کشف نشانه هایی از وجود حیات احتمالی راهی مریخ شد.

به تازگی مدارگرد شناسایی کننده مریخ (MRO) که به ناسا تعلق دارد مکانی را که تصور می شد کاوشگر Beagle-2 باید در آن فرود آمده باشد را مورد بررسی دقیق قرار داده و ناگهان آن را در بخشی از سطح مورد جستجو پیدا کرد.

مدارگرد MRO این کاوشگر را در نزدیکی گودالی به نام Isidis Planitia در مجاورت خط استوای مریخ پیدا کرده است.

تعداد بازدید : 523

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید