دستگاه لیزر دندانپزشکی ساخته شد/ جراحی لثه بدون درد و خونریزی

دستگاه لیزر دندانپزشکی ساخته شد/ جراحی لثه بدون درد و خونریزی

محققان علوم و فنون لیزر ایران موفق به ساخت دستگاهی شدند که در جراحی های بافت نرم در حوزه دندانپزشکی کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیزر دندانپزشکی بافت نرم در جراحی های بافت نرم دهانی کاربرد دارد. استفاده از لیزر دندانپزشکی بافت نرم می تواند جایگزین روش های سنتی باشد چراکه روش سنتی با روش تهاجمی و برش است و بعد از انجام عمل جراحی لثه، بخیه نیاز است که عواقب خاص خود را دارد. از این رو استفاده از دستگاه لیزری می تواند در جراحی های دهانی، بدون درد و خونریزی مورد استفاده قرار گیرد.

در این دستگاه، یک لیزر دیودی وجود دارد که از دیود 808 نانومتر به عنوان منبع لیزر بهره می گیرد و نور لیزر از طریق فیبر نوری به بافت نرم دهانی هدف، انتقال پیدا می کند.

طول موج لیزر دستگاه لیزری دندانپزشکی بافت نرم، عمق نفوذ و جذب بسیار مناسبی در اکسی هموگلوبین بافت نرم دارد، به این ترتیب جراحی ها بدون خونریزی لثه و درد اتفاق می افتد.

همچنین نور دستگاه لیزر دندانپزشکی بافت نرم، ماهیتی ضدعفونی کنندگی دارد که باکتری های موجود در بافت نرم را از بین می برد.

استفاده از دستگاه لیزر دندانپزشکی توسط پزشکان نیز به سفیدی دندان ها نیز کمک می کند. همچنین این دستگاه به ضد عفونی کردن کانال ها در عصب کشی دندان ها نیز می پردازد.

علاوه بر این مزیتها، نور دستگاه لیزر دندانپزشکی بافت نرم نیز ماهیتی ضدعفونی کنندگی دارد که باکتری های موجود در بافت نرم را از بین می برد.

طراحی و ساخت دستگاه لیزری دندانپزشکی توسط گروه توسعه لیزر پزشکی در مرکز علوم و فنون لیزر صورت گرفته است. این دستگاه موفق به اخذ پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی در جهت بومی سازی فناوری لیزری در کشور شده است.

تعداد بازدید : 520

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید