درخواست پیشینه پژوهش آنلاین شد/ کاهش مدت زمان پاسخگویی به 2 روز

درخواست پیشینه پژوهش آنلاین شد/ کاهش مدت زمان پاسخگویی به 2 روز

سامانه درخواست پیشینه پژوهش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران آنلاین شد و مدت زمان پاسخ به درخواست‌ها به دو روز کاری کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از کاهش مدت زمان پاسخ به درخواست پیشینه پژوهش از حداکثر 10 روز کاری به 48 ساعت (دو روز کاری) خبر داد.

سامانه‌ پیشینه‌ پژوهش به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران کمک می‌کند تا از پیشینه‌ پژوهش خود، به‌ویژه در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های انجام شده در کشور آگاهی یابند و از دوباره‌کاری پرهیز کرده و با منابع موجود درباره‌ پژوهش خود نیز آشنا شوند.

در روزهای اولیه آغاز به کار سامانه پیشینه پژوهش، درخواست‌ها در 10 روز کاری پاسخ داده می‌شد که هم اکنون با توسعه واحد اشاعه اطلاعات و واحد نمایه سازی پژوهشگاه ایرانداک، پاسخ درخواستها حداکثر به 48 ساعت (دو روز کاری) تقلیل یافته است.

برای کاربست این سامانه، دانشجویان و محققین پس از ثبت نام و تأیید آن، وارد سامانه شده و پس از ارائه‌ اطلاعات و موضوع پژوهش خود، پاسخ خود را در 48 ساعت دریافت می‌کنند.

پیش از این، درخواست پیشینه به صورت دستی و ارسال دورنگار انجام می‌شد که هم اکنون روش آنلاین جایگزین آن شده است.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: تعداد درخواست‌ها در روزهای اول راه‌اندازی سامانه پیشینه پژوهش، کمتر از 100 مورد بوده که در حال حاضر با گذشت سه ماه از راه‌اندازی این سامانه، به حدود 250  درخواست‌ در روز رسیده است.

تعداد بازدید : 498

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید