جذب ۵ هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد تا ۲ سال آینده

جذب ۵ هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد تا ۲ سال آینده

معاون عمرانی دانشگاه آزاد گفت: در ۲ سال آینده مجموعاً ۵ هزار نفر عضو هیئت علمی جدید به مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد، لذا توسعه تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی به راحتی قابل انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی رفسنجانی  - معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فن‌آور، سالن اجتماعات امام خمینی (ره) با ظرفیت ۷۰۰ نفر و کارگاه قارچ واحد شهرکرد که با حضور معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون هماهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان، هیئت رئیسه و مسئولان استانی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات بسیار وسیع و پیشرفته‌ای در سراسر کشور است و فضای آموزشی دانشگاه از استاندارد سرانه در خیلی از واحد‌ها عبور کرده است و در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم یکصد هزار متر مربع ساخت و ساز در فضای ۵۰ هکتاری انجام شده است.

وی افزود: تعداد دانشجویان این واحد دانشگاهی حدود ۱۰هزار نفر است که توانسته استاندارد نزدیک به۲۰ متر مربع برای هر دانشجو را رعایت کند، نگرانی در مورد فضاهای آموزشی برای واحد شهرکرد نیست؛ لذا توسعه تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی به راحتی قابل انجام است و ریاست دانشگاه میرزاده و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید دارند که از امکانات دانشگاه برای توسعه تحصیلات تکمیلی استفاده شود.

جذب ۵ هزار عضو هیات علمی جدید تا در ۲ سال آینده

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره اعضای هیات علمی ۶۵ هزار نفری در دانشگاه‌ های آزاد اسلامی کشور، گفت: در ۲ سال آینده مجموعاً ۵ هزار نفر عضو هیات علمی جدید به مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد و هیچگونه نگرانی در مورد امکانات و استاندارد فضاهای آموزشی در دانشگاه برای ایجاد و توسعه تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی‌ ارشد و دکتری وجود ندارد.

هاشمی گفت: با حمایت دولت و مجلس امیدواریم که دانشگاه آزاد بتواند برای توسعه تحصیلات تکمیلی در تمامی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور گام‌های موثری را بردارد و دانشگاه آزاد شهرکرد یکی از قدیمی‌ترین و بهترین واحدهای جامع کشوری است که دارای امکانات بسیار بالا از جمله ۲۵۰ عضو هیئت علمی تمام ‌وقت، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی و امکانات آموزشی و رفاهی استاندارد است، با وجود این امکانات پیشرفته، توسعه تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی به جد قابل پیگیری و اجرا است.

به گزارش مهر، محسن هاشمی در بازدید از  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن در جمع اعضای هیات رئیسه واحد بروجن با تشکر از تلاش های انجام گرفته در راستای پیشرفت دانشگاه، پیشنهادهایی را درخصوص بهره برداری از زمین‌های بایر برای ایجاد درآمد برای واحد گفت: پروژه‌های ساختمان جدید آموزشی واحد بروجن با متراژ ۳۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه و سردر ورودی با متراژ ۱۸۶ متر مربع در مرحله تحویل موقت و آماده بهره برداری است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از واحد تیران و پروژه های نیمه تمام بازدید و مجتمع ورزشی پوریای ولی شامل زمین والیبال، بسکتبال و زمین چمن فوتبال و دستگاههای آمادگی جسمانی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع را افتتاح کرد و راهکارهایی برای تکمیل پروژه های در حال احداث این واحد ارائه کرد.

کامران امینی رئیس واحد تیران در این جلسه اولویت های واحد را رشد دانشگاه از نظر کمی و کیفی در ابعاد آموزشی، پژوهشی، عمرانی و توجه به مسائل فرهنگی دانشجویان دانست.

واحد تیران در غرب استان اصفهان واقع شده و دارای ۲۳۰۰ نفر دانشجو است که در ۳۸ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

در بازدید از سایت‌های مختلف واحد یاسوج عنوان شد: تاکید محسن هاشمی بر ظرفیت‌های یاسوج در زمینه جذب دانشجو

معاون عمرانی دانشگاه آزاد گفت: وجود پتانسیل‌های بالای گردشگری در شهر یاسوج و برخورداری از آب و هوای مناسب می‌تواند زمینه جذب هرچه بیشتر دانشجویان در دانشگاه آزاد یاسوج را فراهم آورد.

همچنین محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد به همراه مدیر کل طرح‌های عمرانی و مهندس کمایی مدیرکل املاک و مستغلات دانشگاه آزاد از سایت‌های مختلف دانشگاه آزاد واحد یاسوج از جمله سایت پردیس این دانشگاه بازدید کردند.

وی با توجه به ظرفیت‌های قابل قبول شهر یاسوج در زمینه جذب دانشجو گفت: وجود پتانسیل‌های بالای گردشگری و برخورداری از آب و هوای مناسب می‌تواند زمینه جذب هرچه بیشتر دانشجویان در این دانشگاه را فراهم آورد، دانشگاه آزاد با تمام توان در صدد برطرف کردن مشکلات عمرانی پیش روی دانشگاه‌ها در سطح کشور است و حل مشکلات زیربنایی سایت پردیس دانشگاه آزاد یاسوج و تکمیل هرچه سریع‌تر این سایت در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد.

هاشمی در ادامه بازدید های خود به واحد شاهین‌شهر دانشگاه آزاد رفت و گفت: پروژه‌های عمرانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با نیازهای دانشجویان برنامه‌ریزی و ساماندهی شود.

محسن هاشمی رفسنجانی هدف از سفر به استان اصفهان را رسیدگی و نظارت بر پروژه های عمرانی و اجرایی در دست احداث واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت پروژه های عمرانی در دستور کار حوزه معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد و درصدد هستیم مشکلات احتمالی را در راستای ایجاد و ساماندهی فضاهای رفاهی، آموزشی و ورزشی برای دانشجویان برطرف کنیم، اجرای پروژه های عمرانی باید به منظور توسعه فضاهای مناسب برای ایجاد محیطی آرام و پرنشاط در راستای ادامه تحصیل دانشجویان انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای جذب دانشجو در واحدهای دانشگاهی گفت: انجام تصمیم گیری درست و مناسب و اولویت بندی طرح های عمرانی مطابق با سایت پلان مصوب شده در حوزه معاونت عمرانی سازمان مرکزی همواره باید مد نظر روسای واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به کیفیت سازه های عمرانی دانشگاه ها را امری مهم و ضروری دانست و افزود: یکی از اهداف و برنامه های معاونت عمرانی کیفی سازی و بهبود پروژه های عمرانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است و خواستار توجه ویژه مسئولان دانشگاه ها هستیم.

در ادامه این نشست سید حمیدرضا رئیس السادات سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر با ارائه گزارش اجمالی از روند فعالیت های علمی و پژوهشی واحد شاهین شهر به بیان اهداف و پروژه های عمرانی دانشگاه پرداخت

تعداد بازدید : 611

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید