سانتریفیوژ تولید داروهای نوترکیب و واکسن‌ رونمایی شد

سانتریفیوژ تولید داروهای نوترکیب و واکسن‌ رونمایی شد

سانتریفیوژ طراحی شده جهت تولید داروهای نوترکیب و واکسن‌ها امروز در انستیتو پاستور ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز با حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور، از سانتریفیوژ طراحی شده جهت تولید داروهای نوترکیب و واکسن‌ها رونمایی شد.

این سانتریفیوژ، سانتریفیوژ توبولار است که توسط شرکت‌های دانش بنیان سازمان انرژی اتمی و انستیتو پاستور ایران ساخته شده است.

مصطفی قانعی امروز در مراسم رونمایی از سانتریفیوژ طراحی شده جهت تولید داروهای نوترکیب و واکسن ها با اشاره به اینکه در این دولت بحث واکسن و پیشگیری در اولویت است، عنوان کرد: آنچه که رئیس جمهور هم بر آن تاکید دارد این است که تا پایان دولت همه واکسن ها در داخل کشور تولید شود.

وی افزود: با همکاری بین بخشی وزارت بهداشت می توان این خواسته رئیس جمهور را محقق کرد.

قانعی خطاب به معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: از یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان، ۱۴۰ شرکت مربوط به حوزه زیست فناوری است که ۶۰ شرکت دانش بنیان در انستیتوپاستور حضور دارد و این نشان از ظرفیت بالای ما در حوزه شرکت های دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه های زیست فناوری محصولات شرکت های دانش بنیان عرضه می شوند، اظهار داشت: سانتریفیوژ توبولار گلوگاه اصلی واکسن ها است و مصرف دوگانه دارد.

رئیس انستیتوپاستور ایران اظهار داشت: توانستیم با کمک محققان شرکت های دانش بنیان سازمان انرژی اتمی و انستیتوپاستور ایران به مدت یک سال این سانتریفیوژ را طراحی و تولید کنیم.

قانعی افزود: هماهنگی بین سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت که حلقه اتصال این دو شرکت های دانش‌بنیان بودند منجر به تولید چنین سانتریفیوژی شد.

رئیس انستیتوپاستور ایران اضافه کرد: این تلاش ها برای تضمین رفاه مردم است.

تعداد بازدید : 569

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید