ساخت قدرتمندترین توربین گازی جهان با توان نیم میلیون اسب بخار

ساخت قدرتمندترین توربین گازی جهان با توان نیم میلیون اسب بخار

آزمایش بزرگترین و قدرتمندترین توربین گازی جهان آغاز شد. به نظر می رسد تا سالها رقیبی برای این سازه عظیم ساخته نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساختن بزرگترین و قدرتمندترین توربن گازی جهان یک داستان است و فراهم آوردن شرایط لازم برای آزمایش آن داستانی دیگر و این اتفاق هیجان انگیزی است که در شرکت جنرال الکتریک آمریکا روی داده است.

محققان و مهندسان این شرکت توربین گازی 9HA Harriet را که نیم میلیون اسب بخار قدرت دارد با هزینه نجومی یک میلیارد دلار ساخته اند.

البته این پایان هزینه کردها برای پروژه ساخت بزرگترین توربین گازی جهان نبوده است. مهندسان جنرال الکتریک برای آزمایش این فناوری جدید بستر فوق مدرنی به ارزش 185 میلیون دلار نیز ساخته اند که تنها با استفاده از آن می توان چنین توربین غول پیکری را آزمایش کرد.

این تأسیسات آزمایشی در مجموعه بزرگ جنرال الکتریک واقع در گرینویل کالیفرنیای جنوبی راه اندازی شده است که خود دسته کمی از یک فناوری نوظهور ندارد!

با استفاده از این توربین های جدید می توان تا 600 مگاوات برق تولید کرد که این میزان برای تأمین برق 600 هزار خانه کافی به نظر می رسد.

این توربین که با تلفیق ژنراتور بخار عمل کرده و از بالاترین سطح فناوری برخوردار است قابلیت استفاده از انواع گاز، از گاز شیل گرفته تا گاز مایع طبیعی را دارد.

پره های این توربین به گونه ای طراحی و ساخته شده که تا 1600 درجه سانتیگراد حرارت را تحمل می کند.

مهندسان جنرال الکتریک در ساخت این توربین به سراغ فناوری موتور جت های مافوق صوت رفته و از تازه ترین علم روز جهان در این عرصه نیز بهره برده اند.

راندمان بالای 61 درصد و آلایندگی کربنی کم از جمله ویژگی های این فناوری جدید به شمار می آید.

تعداد بازدید : 638

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید