امکان آنالیز کلر آب به صورت آنلاین با یک دستگاه ایرانی

امکان آنالیز کلر آب به صورت آنلاین با یک دستگاه ایرانی

محققان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاهی برای اندازه گیری میزان کلر آب به صورت آنلاین شدند.

وحید حیدری مبدع "دستگاه آنالایزرکلر باقیمانده آب"در پارک علمی و فناوری گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کارایی این دستگاه، اندازه گیری مقدار کلر تزریقی به آب شهری است تا میزان کلر آب از حد واقعی خود نگذرد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه میزان واقعی تزریق کلر به آب را تعیین می کند، افزود:  این دستگاه می تواند به صورت اتوماتیک، الکترونیکی و آن لاین میزان کلر آب را تشخیص دهد تا میزان کلر آب میزان قابل قبولی باشد.

حیدری با اشاره به اینکه دانش فنی ساخت آنالایزر به صورت کامل بدست آمده است، اظهار داشت: روش های متداول فعلی روش های شیمیایی هستند که با معرف های رنگی میزان کلر آب مشخص می شود. همچنین برای اندازه گیری آب، نیازی به نمونه گیری دستی است تا میزان واقعی کلر را متوجه شد.

وی گفت: این دستگاه نمونه خارجی دارد ولی با این تفاوت که قیمت آن ۵ برابر نمونه ایرانی است و عمر مفید این دستگاهها کوتاه و یک، پنجم آنالایزر کلر ایرانی است.

حیدری با اشاره به اینکه نمونه های خارجی آنالایزر کلر آب بعد از سه ماه دچار مشکل می شود، عنوان کرد: نمونه خارجی آنالایزر، بعد از سه ماه دچار مشکل می شوند در صورتیکه قطعات یدکی آنها نیز درکشور نیست و برای تهیه این قطعات باید معادل قیمت دستگاه را پرداخت، از این رو استفاده از آنالایزر کلر آب ایرانی مقرون به صرفه است.

تعداد بازدید : 512

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید