رقابت ۲۰۱ هزار نفر در آزمون دکتری سال ۹۴/ زمان اعلام نتایج اولیه

رقابت ۲۰۱ هزار نفر در آزمون دکتری سال ۹۴/ زمان اعلام نتایج اولیه

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۹۴ صبح امروز جمعه ۱۵ اسفندماه با رقابت ۲۰۱ هزار و ۵۶۳ داوطلب در ۷ گروه آموزشی و ۲۵۰ کد رشته امتحانی در ۵۳ شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۹۴ به منظور پذیرش دانشجو دوره روزانه، نوبت دوم ( شبانه)، پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی در این مقطع برگزار می شود.

۲۰۱ هزار و ۵۶۳ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۷ هزار و ۴۸۷ نفر زن و ۱۱۴ هزار و ۷۶ نفر مرد هستند. در واقع ۴۳.۴۰ درصد داوطلبان زن و ۵۶.۶۰ درصد داوطلبان مرد هستند.

پس از برگزاری آزمون در روز جمعه ۱۵ اسفندماه، کلیه سئوالات در همه گروه های آزمایشی در روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه منتشر می شود.

کلید اولیه سئوالات آزمون دکتری نیز در روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه منتشر می شود و داوطلبان در صورت پرسش درباره کلید سئوالات تنها به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش می توانند اقدام کنند.

در ۹ کد رشته ۲۱۰۸، ۲۱۱۰، ۲۱۱۳، ۲۱۱۶، ۲۱۱۷، ۲۱۳۸، ۲۱۳۹، ۲۸۰۱، ۲۸۰۲ برای داوطلبان نابینای مطلق سئوالات به خط بریل و برای کم بینایان همین کدرشته ها سئوالات با خط درشت چاپ شده است.

برای اولین بار از داوطلبان خواسته شده است در جهت بهبود کیفیت حوزه های برگزاری آزمون نسبت به تکمیل پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی دکتری که از بعد از ظهر روز جمعه ۱۵ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ اسفندماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد به صورت اینترنتی اقدام کنند.

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه در دهه سوم فروردین ماه ۹۴ منتشر می شود.

تعداد بازدید : 513

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید