نامه وزارت کشور به استانداران درخصوص دانشجویان بدهکار

نامه وزارت کشور به استانداران درخصوص دانشجویان بدهکار

قائم مقام معاون وزیرکشور در امور سیاسی در بخش نامه ای، خواستار باز پرداخت مطالبات صندوق رفاه دانشجویان از شاغلین بدهکار این صندوق در ادارات دولتی و غیردولتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی قائم مقام معاون وزیرکشور در امور سیاسی در بخشنامه ای به استانداری های سراسرکشور خواستار تسریع در وصول درآمدهای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شد.

نامه این وزارتخانه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

استانداران سراسر کشور

با سلام

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال ۱۳۵۲ با هدف ایجاد زمینه های مناسب جهت رشد استعدادها و کمک به وضعیت معیشتی و تحصیلی دانشجویان مستعد کم بضاعت تاسیس گردیده و براساس ماده ۲ قانون، تشکیل صندوق اعتبارات آن از محل کمک های دولت و بخش مهم و قابل توجه آن از محل بازپرداخت بدهی دانش آموختگانی که از تسهیلات صندوق بهره مند شده اند تامین می شود.

لذا با توجه به وضعیت بودجه ای کشور و مضیقه اعتبارات صندوق مذکور، تامین منابع مالی از محل وصول مطالبات نقش بسیار مهمی در جلوگیری از هرگونه مشکل در دانشگاه ها دارد با توجه به اینکه تعدادی از بدهکاران صندوق یاد شده در حال حاضر در دستگاه ها، نهادها ارگان ها سازمان ها و شرکت های دولتی و غیردولتی مرتبط مشغول به کار هستند لازم است در اسرع وقت نسبت به باز پرداخت مطالبات صندوق رفاه دانشجویان اقدام نمایند.

براین اساس ضرورت دارد در راستای اجرای ماده ۱۷ اساس نامه صندوق رفاه دانشجویان مصوب مجلس شورای اسلامی به کلیه دستگاه های اجرایی سازمان ها موسسات و شرکت ها (اعم از دولتی و غیردولتی) و نهادهای انقلابی سراسر آن  استان ابلاغ گردد که از کلیه کارکنان خود که فارغ التحصیل دانشگاه های داخلی کشور بوده اند تسویه حساب صندوق رفاه دانشجویان را مطالبه کنند و نتیجه اقدامات به عمل آمده را به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم منعکس کنند.»

تعداد بازدید : 532

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید