۲۰۰ هزار پایان نامه ثبت شد/ بیشترین ثبت مربوط به علوم انسانی

۲۰۰ هزار پایان نامه ثبت شد/ بیشترین ثبت مربوط به علوم انسانی

آخرین وضعیت ثبت پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی در پایگاه ثبت ایرانداک از ثبت ۲۰۰ هزار پایان نامه حکایت دارد که دراین میان بیشترین پایان نامه های ثبت شده مربوط به گروه علوم انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرانداک از ثبت ۲۰۰ هزارمین پایان‌نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور خبر داد که این پایان نامه از دانشگاه تبريز، در مقطع کارشناسی ارشد، در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران به ثبت رسیده است.

از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه پايان‌نامه‌ها ورساله‌هاي تحصيلات تكميلي آغاز شده و از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده که از این میان نزدیک به ۱۶۳ هزار پایان‌نامه به تایید دانشگاه رسیده است.

بیشترین پایان‌نامه ‌های ثبت شده در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مربوط به گروه علوم انسانی با ۶۷ هزار و  ۵۴۵ رکورد و پس از آن به ترتیب گروه علوم پایه با ۳۴ هزار و  ۱۷۴ رکورد، گروه فنی و مهندسی با ۳۴ هزار و ۸۳ رکورد، گروه کشاورزی با ۱۷ هزار و ۶۳۲ رکورد، گروه هنر با ۵ هزار و ۸۹۳ رکورد و گروه علوم پزشکی با ۳۶۲۰ رکورد، قرار دارند.

 در اين ميان، ۱۵۱ هزار و ۶۸ پايان‌نامه در مقطع كارشناسي ارشد و ۱۱ هزار و ۸۷۹ پايان‌نامه در مقطع دكتری بوده است.

به گزارش مهر، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز با بيش از ۱۱ هزار تاييد پايان‌نامه، بيشترين سهم تاييد پايان‌نامه‌ها در پايگاه ثبت را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتيب دانشگاه تربيت مدرس، دانشگاه فردوسي مشهد، دانشگاه پيام نور استان تهران و دانشگاه علامه طباطبايي بیشترین تایید را داشته‌اند.

تعداد بازدید : 469

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید