راه‌اندازي مركز رشد در پژوهشگاه نفت/ حمایت از نخبگان داراي ايده

راه‌اندازي مركز رشد در پژوهشگاه نفت/ حمایت از نخبگان داراي ايده

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به استقرار شركت‌هاي اقماري ( دانش بنيان) در این پژوهشگاه گفت: به زودي در كنار اين شركت‌ها، مركز رشد برای نخبگان داراي ايده و علاقه‌مند به تجاري‌سازي، شكل خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کاتوزیان گفت: راهبرد، ماموريت، چشم انداز و برنامه‌هاي بلند مدت و كوتاه مدت پژوهشگاه صنعت نفت با صرف زمان و وقت كافي بطور كارشناسي، تدوين شده و در پايان سال گذشته به تاييد هيئت امنا رسيده كه در آينده نزديك جزييات آن اطلاع رساني خواهد شد.

وي شفاف‌سازي راهبردهاي پژوهشي پرديس‌ها، ارتباط با مشتريان داخلي و خارجي، مديريت دانش، مديريت سبد پروژه‌ها، تكميل زنجيره تجاري‌سازي پروژه‌ها و توانمند‌سازي منابع انساني را از مهم‌ترين اهداف بلند مدت پژوهشگاه دانست.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از ديگر اهداف پژوهشگاه را تشكيل كانون ارزيابي برشمرد و گفت: اين كانون در توسعه افراد ، انتصاب مديران شايسته و جانشين پروري ، توسعه و طراحي مسيرهاي شغلي و پرورش و ارتقاء شايستگي مديريتي افراد نقش بسزايي خواهد داشت.

دكتر كاتوزيان استقرار نظام پيشنهادات توسط معاونت برنامه ريزي را كه موجب ارتقاء عملكرد و فرهنگ سازماني و تشكيل بانك اطلاعاتي كه در آينده قابل بهره برداري است را از مهم‌ترين فعاليت‌هاي سال گذشته برشمرد و تصریح كرد: خريد مواد اوليه، تجهيزات، معاملات كوچك، متوسط و بزرگ، استفاده از نيروي كار معين و برنامه‌هاي آموزشي داخلي وخارجي فرآيندهاي پيچيده‌اي داشت كه پيشرفت و پيگيري پروژه و فرد مسئول را در پاسخگويي دچار مشكل مي‌كرد.

وی با اشاره به پيشنهاد ۱۹۰ ميليارد توماني پروژه به كارفرمايان در سال گذشته گفت: حجم قراردادهاي سال ۹۳ حدود ۶۰ ميليارد تومان بوده كه نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و در همكاري با بخش خصوصي نيز موفق‌تر عمل كرده‌ايم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اين‌كه ما به دنبال فعاليت‌هاي كيفي هستيم وتعداد تفاهم‌نامه‌ها ملاك سنجش عملكرد اين مجموعه نيست گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد بسياري از تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبديل شده و سمت و سوي آن‌ها در جهت رفع معضلات واحد‌هاي عملياتي و بهره‌بردار است.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي خالي پژوهشگاه صنعت نفت گفت: طي بررسي‌هايي كه در سال گذشته انجام شده پژوهشگاه توان اخذ پروژه به ميزان ۲/۵ برابر وضعيت فعلي را دارا است.

کاتوزیان افزود: تفاهم نامه‌هايي كه در سال گذشته با مراكز آموزشي و پژوهشي منعقد شده است ۲۳ مورد است كه از اين ميان ۹ مورد در پردیس بالادستي، ۱۱ مورد در پردیس پايين دستي و ۳ مورد ميان رشته‌اي بوده است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به مستقر شدن دفاتر شركت‌هاي اقماري ( دانش بنيان) در این پژوهشگاه گفت: به زودي در كنار اين شركت‌ها مركز رشدي شكل خواهدگرفت كه نخبگان داراي ايده و علاقه‌مند به تجاري‌سازي مي‌توانند از اين طريق يافته‌هاي خود را عملياتي كنند.

وی تلاش براي راه‌اندازي شهرك پژوهشي و فناوري صنعت نفت و نقش محوري پژوهشگاه نفت در تشكيل آن را از ديگر زمينه‌هاي فعاليت آتي این پژوهشگاه دانست.

تعداد بازدید : 528

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید