فدراسیون صنعت نفت عضو می‌گیرد/ توسعه فناوریهای نفتی

فدراسیون صنعت نفت عضو می‌گیرد/ توسعه فناوریهای نفتی

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ از تهیه پیش نویس های فدراسیون صنعت نفت و آغاز عضو گیری در آن خبر داد و گفت: این فدراسیون با هدف توسعه تکنولوژی صنعت نفت ایجاد شده است.

جعفر توفیقی در خصوص ایجاد فدراسیون صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما در حوزه تکنولوژی ظرفیت های خوبی اعم از  نیروی انسانی، شرکت های سازنده تجهیزات و انجمن های مختلف برای توسعه تکنولوژی کشور در زمینه نفت، گاز و ذغال سنگ داریم که ایجاد این فدراسیون می تواند گامی در جهت به کارگیری این ظرفیت ها باشد.

وی با بیان اینکه امکانات برای توسعه نفت، گاز و ذغال سنگ در کشور پراکنده هستند، اظهار داشت: این امکانات در یک حرکت جمعی و منسجمی با هم قرار ندارند که بتوانند اهداف مشترکی را تعریف کنند، از این رو ایجاد چنین فدراسیونی باعث بکارگیری استعدادها و ظرفیت ها در جهت  توسعه یک هدف می شود.

توفیقی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ، شبکه سازی است تا بر این اساس ظرفیت های موجود در کشور را شناسایی کرده و پس از اطلاع رسانی آنها می تواند در جهت توسعه اهداف مشترک کشور حرکت کند.

وی با بیان اینکه ایجاد فدراسیون نفت نمونه ای از فعالیت های ستاد برای توسعه تکنولوژی نفت است، یادآورشد: ایجاد فدراسیون نفت، برای بکارگیری تمام نهادهای بازیگر توسعه تکنولوژی در عرصه فناوری استفاده می شود.

توفیقی گفت: هر کدام از نهادها که در زمینه جمع آوری آمار، تولید تجهیزات و سیاستگذاری نقشی دارند در این فدراسیون گرد هم می آیند و بعد با شناخت اولیه و تشخیص ظرفیت ها و استعدادها به تعریف یک آرمان مشترک می پردازند که این آرمان مشترک ایفا کردن نقش توسعه تکنولوژی در کشور است.

وی با بیان اینکه البته ما از اتاق بازرگانی نیز در خواست داریم  که در این فدراسیون برای تشکل سازی بخش خصوصی نقشهایی ایفا کنند، افزود: هدف اصلی فدراسیون صنعت نفت این است که عمدتا بخش خصوصی در این فدراسیون کنار هم بیایند. همچنین شرکت های بخش خصوصی که توانمندی تکنولوژیک برای توسعه تکنولوژی درصنعت نفت دارند نیز عضو این فدراسیون هستند.

وی گفت: یکی از وظایف این ستاد در معاونت علمی و فناروی شبکه سازی بین ظرفیت های موجود در کشور است که فدراسیون یک پلاتفرم در ایجاد این شبکه سازی به شمار می رود.

توفیقی با تاکید بر اینکه در کل کشور ۲ هزار شرکت خصوصی وجود دارد که در حوزه تجهیزات صنعت نفت فعالیت می کنند، عنوان کرد: اکنون مقدمات اساسنامه فدراسیون صنعت نفت فراهم و پیش نویس های آن تهیه شده و قرار است به عضوگیری بپردازد.

تعداد بازدید : 613

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید