راه اندازی نوع دوم مرکز تحقیقات فیزیک نظری «عبدالسلام» در ایران

راه اندازی نوع دوم مرکز تحقیقات فیزیک نظری «عبدالسلام» در ایران

معاون پژوهشی وزیر علوم از راه اندازی نوع دوم مرکز تحقیقات فیزیک نظری عبدالسلام در ایران خبر داد.

وحیداحمدی در خصوص سفر خود به مرکز تحقیقات فیزیک نظری عبدالسلام در ایتالیا که مجموعه بین المللی وابسته به سازمان ملل به خبرنگار مهر گفت: در سال های گذشته تبادل محقق و دانشجو میان ایران و این مرکز تحقیقات در ایتالیا صورت می گرفت و تفاهماتی از قبل وجود داشت، ولی اکنون به تفاهمات جدیدی دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به تفاهمات جدید خود و مرکز  تحقیقات فیزیک نظری عبدالسلام اظهار داشت: بنا داریم تا نوع دوم همین مرکز را در ایران راه اندازی کنیم. این مراکز در ترکیه، برزیل و کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه کلیت راه اندازی این مرکز در ایران پذیرفته شده ولی راه اندازی آن، تشریفات قانونی دارد که در حال پیگیری هستیم، عنوان کرد: این مرکز می تواند به صورت مستقل در زمینه های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، هوا فضا، معماری، باستان شناسی، کشاوزی ، محیط زیست،اخترشناسی، محاسباتی و ...  فعالیت کند.

احمدی با بیان اینکه راه اندازی مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران در جهت متمرکز کردن فعالیت های تحقیقاتی در کشور است، گفت: به دلیل اینکه ایران ظرفیت علمی بالایی دارد از این رو وجود این مرکز در کشور ضروری و مهم است.

به گفته وی، این پروژه نیاز به زمان یک تا دو ساله دارد تا به نتیجه نهایی برسد. همچنین ایران در صدد است کارگروههای علمی را در کشور با حضور محققان خارجی برگزار کند تا زمینه سازی راه اندازی مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران ایجاد شود.

تعداد بازدید : 585

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید