امضای تفاهم نامه‌ همکاری دانشگاه شریف با وزارت بهداشت

امضای تفاهم نامه‌ همکاری دانشگاه شریف با وزارت بهداشت

تفاهم‌نامه همکاری فيمابين معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه صنعتی شریف در زمينه توسعه فناوری‌های نوین، ارتقای سبک زندگی و استفاده متقابل از توان و ظرفیت اين دو حوزه منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای توسعه فناوری‌های نوین، ارتقای سبک زندگی، هم‌افزایی و استفاده متقابل از توان و ظرفیت دانشگاه صنعتی شریف و ظرفیت‌های دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، تفاهم‌نامه همکاری مابین وزارت بهداشت و دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

دکتر فراهانی - معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در اين نشست به ضرورت تقویت بحث‌های بین رشته‌ای و انتقال تکنولوژی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: به دنبال توسعه دانش و فناوری در راستای فرهنگ‌سازی حوزه سلامت هستیم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های فعلی در دنیا حاصل همکاری حوزه‌های مختلف علمی است، تاکید کرد: این امر ضرورت تقویت بحث‌های بین رشته‌ای را بیشتر می‌کند.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت افزود: تلاش ما در وزارت بهداشت در این است که با استفاده از الگوهای موفق و تجربه شده، بتوانیم به طور جدی وارد بحث انتقال تکنولوژی در حوزه سلامت شویم.

دكتر فراهاني افزود: زمینه خوبی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی وجود دارد و دانشگاه صنعتی شریف با توجه به زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی که دارد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

فراهانی افزود: مایل هستیم که با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه‌ه‌های تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی، شرکت‌های دانش بنیان، فناوری و آی‌تی همکاری‌های دوجانبه به خصوص در زمینه تولید محصولات قابل عرضه جهت فرهنگ‌سازی حوزه سلامت داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی با اشاره به اینکه بحث آی‌تی در موضوع سلامت و ترویج فرهنگ سلامت بسیار مهم و تاثیرگذار است به دانشنامه آنلاین سلامت اشاره کرد و گفت: در این دانشنامه هر آنچه درباره پزشکی لازم است مردم بدانند با برچسب علمی وجود دارد.

دکتر محمود فتوحی - رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در اين نشست افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی ما، حل مسائل کشور است و وقت آن رسیده که در زمینه‌های مختلف گام‌های اساسی برداریم.

وی اظهار کرد: یکی از موضوع‌هایی که بیشترین میزان پژوهش و کاربرد فناوری در آن مطرح است، بحث سلامت و مهندسی پزشکی است که از موضوع های اصلی دولت یازدهم نیز هست و سرمایه گذاری و تاکید بسیاری روی آن انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه دانشگاه در حوزه‌های مختلفی از جمله صنعت نفت و صنایع دیگر همکاری‌های متقابل دارد، گفت: دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاه‌هایی است که بیشتری ارتباط موثر را با صنعت داشته و ما علاقه‌مند هستیم که در حوزه‌های دیگر از جمله سلامت نیز همکاری کنیم به خصوص که زمینه آن در دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه تجهیزات پزشکی تفاهم‌نامه منعقد کرده است، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز شروع خوبی برای همکاری دانشگاه صنعتی شریف با حوزه سلامت باشد.

تعداد بازدید : 508

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید