موافقت با تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری در ۴ استان

موافقت با تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری در ۴ استان

معاون پژوهشی وزیرعلوم بابیان اینکه درحال حاضر باتاسیس منطقه ویژه علمی وفناوری۴استان موافقت شده، گفت: درحال حاضر سمنان وفارس دواستان درخواست کننده برای تاسیس منطقه ویژه علم وفناوری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی درحاشیه  صد و سی و امین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)  در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در این جلسه از شورایعالی عتف، موضوعات کریدور فناوری و  مناطق پنج گانه ویژه علم و فناوری در پنج استان که در جلسات قبلی مورد بررسی قرار گرفته بود،  صورت جلسه شد.

وی گفت: این  مناطق پنج گانه مربوط به استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد و بوشهر بود که شورا با تاسیس  مناطق ویژه علمی و فناوری ۴ استان اول موافقت قطعی و با تاسیس منطقه ویژه علمی و فناوری در بوشهر موافقت اصولی کرد.

معاون پژوهشی وزات علوم اظهار داشت: این مساله روز دوشنبه ۲۴ فروردین به امضای رییس جمهور رسید و امروز به اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی عتف ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه برای تاسیس مناطق ویژه علمی و فناوری در استان شرایط حداقلی وجود دارد، گفت: توانمندی های صنعتی استان، توانمندی های فناوری استان، توانمندی های علمی استان و توانمندی خلاق استان چهار محور مطرح شده برای شرایط حداقلی  تاسیس مناطق ویژه  هستند.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: دستور بعدی که در قالب پیش از دستور در صدوسی امین جلسه عتف  مطرح شد، درخصوص توافقات میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در زمینه جابجایی کارگروه صدور مجوز شرکت های دانش بنیان به زیرمجموعه شورای عتف بود که این مساله نیز به تصویب رسید. همچنین تغییرات مصوب اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در قالب مسائل پیش از دستور این جلسه مطرح شد که در نهایت به تصویب رسید.

احمدی با اشاره به قانون تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش و فناوری یادآور شد: این قانون به امضای اعضای شورا رسید و قرار شد به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود چراکه جلسه بعدی عتف در اواخر اردیبهشت و یا در اوایل خرداد ماه برگزار می شود.

وی در ادامه گفت:  به همین  منظور سامانه سمات باز شد که دستگاه ها اطلاعاتشان را در آن سریعتر بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسه نیز  کارگروه تخصصی برای بررسی شرایط استان های درخواست دهنده تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری تشکیل شد، اظهار داشت: در حال حاضر سمنان و فارس  دو استان درخواست کننده برای تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری هستند که باید شرایط آنها مورد بررسی قرار گیرد.

تعداد بازدید : 629

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید