گرمای هوا در ماه گذشته رکورد زد

گرمای هوا در ماه گذشته رکورد زد

دمای هوا در مارس سال ۲۰۱۵ ( ماه گذشته) رکورد جدیدی را به خود اختصاص داد تا بیشتر از میانگین ثبت شده در قرن بیستم باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افزایش دما باز هم در سال ۲۰۱۵ میلادی با خیز قابل توجهی مواجه شد به طوری که ماه گذشته (مارس) بالاترین دمای هوای ثبت شده را به خود اختصاص داد. این رکورد در حالی است که ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا  National Oceanic and Atmospheric اعلام کرد:« سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ میلادی رکورددار گرم ترین فصل تاریخ جهان بوده است. بر اساس آمارها، دمای هوای جهان در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۰,۸۵(درجه سلسیوس) بیشتر از میانگین ثبت شده در قرن بیستم بوده است.

این موضوع در حالی است که زمین در سال گذشته رکورد داغ ترین روزهای خود را شکست و سال ۲۰۱۴ میلادی در تاریخ گرم ترین روزهای جهان ثبت شد. کشورهای متعددی در دنیا با بحران کم آبی، خشکسالی، آتش سوزی و ... دست به گریبان بوده اند که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.

بنا به گزارشات منتشر شده از سوی ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا  National Oceanic and Atmospheric مخفف  NOAA گرمای بی سابقه سال ۲۰۱۴ میلادی از ماه آوریل (فروردین ماه ۹۳) آغاز و تا ماه اکتبر به بالاترین درجه خود رسید و  پنج ماه سال ۲۰۱۴ میلادی یعنی اکتبر، سپتامبر، اوت، ژوئن و می به عنوان گرم ترین ماه های سال های اخیر معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه در سال های گذشته رکورد چشمگیری را به ثبت رساندند.

سال
۲۰۱۴ میلادی نه تنها رکورد گرم ترین ماه ها در سال های اخیر را به خود اختصاص داد بلکه به عنوان رکورد جدیدی در ۴ هزار ساله عمر اخیر زمین نیز به ثبت رسید.

تعداد بازدید : 579

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید