دو دقیقه راه بروید تا اثرات نشستن خنثی شود

دو دقیقه راه بروید تا اثرات نشستن خنثی شود

مطالعات اخیر محققان امریکایی نشان می دهد که با دو دقیقه راه رفتن می توان به خنثی کردن تاثیرات منفی یک ساعت نشستن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دهه های اخیر، فعالیت انسان ها به کمترین حد خود رسیده تا نشستن های طولانی مدت با افزایش خطرات و مشکلاتی مانند بیماری های قلبی، عروقی، دیابت،  چاقی و حتی مرگ روبرو شود. تاکنون مطالعات بسیاری از تاثیرات منفی نشستن طولانی مدت خبر داده بودند اما مطالعات اخیر محققان امریکایی دانشگاه یوتا نشان می دهد که با دو دقیقه راه رفتن می توان به خنثی کردن اثرات منفی یک ساعت نشستن پرداخت.

در این تحقیق آمده استتاثیرات مثبت ورزش کردن بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری به دلیل عدم فرصت کافی برای ورزش کردن گلایه مند هستند اما این موارد را نیز می توان با تغییرات کوچک حل کرد

محققان در این تحقیق بیش از ۳۲۰۰ شرکت کننده را مورد بررسی و آزمایش قرار دادند. این آزمایش ها با اتصال دستگاه های بخصوصی به شرکت کنندگان انجام شد تا فعالیت های آنها مورد مطالعه قرار بگیرد. این مطالعه در حدود سه سال به طول انجامید.

Srinivasan Beddhu، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید:« در این مطالعه، ایستادن برای خنثی کردن تاثیرات طولانی مدت نشستن مورد بررسی قرار گرفت اما ایستادن به تنهایی نمی تواند تاثیرات منفی نشستن زیاد را از بین ببرد. هر ساعت نشستن را نه تنها می توان با دو دقیقه راه رفتن خنثی کرد بلکه می توان تا ۳۳ درصد نیز از میزان مرگ و میر کاست

در پایان محققان دو دقیقه راه رفتن به ازای هر ساعت نشستن و ۲.۳۰ ساعت ورزش در یک هفته را توصیه می کنند.

تعداد بازدید : 466

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید