استخدام مشمولان خدمت سربازی در شرکتهای دانش بنیان

استخدام مشمولان خدمت سربازی در شرکتهای دانش بنیان

درپی تعاملات سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بنیاد ملی نخبگان، تسهیلاتی برای دانش آموختگان و افراد متخصص مشغول بکار در شرکتهای دانش بنیان برای گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه سربازی درنظرگرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تعاملات انجام شده میان سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بنیاد ملی نخبگان، مشمولان خدمت نظام وظیفه سربازی قادر خواهند بود دوره خدمت خود را در یکی از شرکتهای دانش بنیان بگذرانند.

این تسهیلات به صورت پروژه های تخصصی و تحقیقاتی است که به مدت یک سال افراد متخصص مشمول خدمت نظام وظیفه را قادر می سازد تا به جای دوره سربازی در خدمت شرکت های دانش بنیان بوده و فعالیت کنند. به موجب این توافقات مقرر شده تا بنیاد ملی نخبگان حقوق یک ساله این افراد را نیز تقبل کند.

 علاقه مندان واجد شرایط پس از کسب تاییدیه از بنیاد ملی نخبگان، به دفتر نخبگان نیروهای مسلح استان محل زندگیشان معرفی می شوند، تا خدمت سربازی آنها به جای دوره خدمت در شرکتهای دانش بنیان لحاظ شود.

همچنین مقرر شد تا در راستای ایجاد انگیزه برای بازگشت دانش آموختگان و متخصصان ایرانی به کشور، امکان استخدام این افراد در شرکتهای دانش بنیان فراهم شود. به این صورت که متقاضیان با وارد کردن نام و رشته تحصیلی خود در سایت بنیاد ملی نخبگان درخواست خود را برای همکاری با شرکتهای دانش بنیان فعال در کشور اعلام و ثبت کنند و تا نسبت به دخواست آنها اقدامات لازم انجام شود.

از سوی دیگر شرکتهای دانش بنیان نیز می توانند با اعلام نیازمندیهای خود در حوزه های تخصصی مورد نظرشان نسبت به جذب متخصصان و دانش آموختگان ایرانی دانشگاه های خارج از کشور فراخوان بدهند.

تعداد بازدید : 585

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید