دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد منتشر شد/آغاز انتخاب رشته از دوشنبه

دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد منتشر شد/آغاز انتخاب رشته از دوشنبه

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ارشد منتشر شد و داوطلبان مجاز در مدت ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه فرصت دارند فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی تحصیلات تكمیلی (كارشناسی ارشد) سال ۱۳۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. 

بر اساس این دفترچه علاوه بر كلیات و شرایط و ضوابط، روش گزینش، بورسیه و رشته‌های دارای شرایط خاص، شیوه‌های آموزشی در مقطع تحصیلات تكمیلی (كارشناسی ارشد)، سهمیه رزمندگان و ایثارگران، پذیرش اتباع خارجی و رتبه اول دوره‌های كارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز اعلام شده است. 

انتخاب اینترنتی محل تحصیل در روزهای ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه انجام می گیرد و داوطلبان مجاز باید به ترتیب علاقمندی محل تحصیل خود را در فرم اینترنتی انتخاب رشته‌های تحصیلی تکمیل کنند. 

پاسخنامه افراد شرکت کننده در آزمون نیز در روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه منتشر می شود

جداول کد رشته محل ها شامل كد رشته محل‌های تحصیلی گروه های علوم انسانی،علوم پایه، فنی و مهندسی، كشاورزی، هنر، علوم دامپزشكی است. 

همچنین شهریه دوره‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و شرایط و ضوابط پذیرش‌ دانشجو در رشته‌های ‌مختلف ‌تحصیلی‌ دوره‌های نوبت دوم، دوره‌های نیمه‌حضوری، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی‌ و غیرانتفاعی، دوره‌های مجازی، دوره‌های پردیس خودگردان در دفترچه راهنما مشخص شده است. 

در این دوره از آزمون از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در آزمون تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند به عبارت دیگر ۶۵.۵۳ درصد حاضرین مجاز شدند

نتایج نهایی نیز دهه اول شهریورماه اعلام می شود

تعداد بازدید : 565

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید