طرح آمایش آموزش عالی تا پایان تابستان ارائه می شود

طرح آمایش آموزش عالی تا پایان تابستان ارائه می شود

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا پایان تابستان طرح آمایش آموزش عالی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد فرهادی در نشستي كه با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مدیران مراکز علمی و دانشگاهی اين استان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد با اشاره به عملكرد مناسب دانشگاه های استان اصفهان، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از بار توسعه علمی، تحقیقاتی و فناوری کشور برعهده دانشگاه هاي استان اصفهان است و انتظارات زیادی از دانشگاه‌های اين استان وجود دارد.

وي با تأکید بر لزوم رتبه بندی دقیق دانشگاه های کشور درسال جاری، تصریح کرد: این امر نقش بسزایی درتخصیص بودجه به دانشگاه های برتر به منظور انجام مأموریت‌های مهم علمی و پژوهشی کشور، آموزش‌های تکمیلی و نخبه‌پروری خواهد داشت.

وزيرعلوم در ادامه به عزم جدی دولت به منظور سامان دهی آموزش عالی کشور و تعیین تکلیف بسیاری از مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت : واگذاری برخی اختیارات از جمله اختیارات آموزشی به دانشگاه‌ها، توجه به موضوع فناوری در ساختار و مدیریت های کلان این وزارتخانه و حرکت به سمت نوآوری، فناوری و ورود به عرصه تکنولوژی و تولید ثروت از علم از دیگر برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان هم‌اکنون در دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان عضو هیات علمی و نیز درعرصه تحقیقات خاص و کاربردی و پژوهش‌های بنیادی نیز مشغول فعالیت های آموزشی و پژوهشی هستند.

وزیرعلوم همچنين به پیشتازی دانشگاه صنعتی اصفهان دربسیاری از تحقیقات مورد نیاز کشور از جمله رادار و تجهیزات دریایی اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه از نظر تعداد مقالات علمی و قطب‌های بین‌المللی از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است و تمامی این موارد نشان از سطح بالای علمي دانشگاه صنعتی اصفهان دارد.

وي ابراز امیدواری کرد: با تجهیز و بروزرسانی پژوهشکده زیردریا، ابررایانه شیخ بهایی، آزمایشگاه‌ها و دیگر مراکز پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان، این بخش ها بتوانند به عنوان مراکز مرجع به دیگر دانشگاه‌های کشور و حتی سطح منطقه خدمت‌رسانی کنند.

گفتني است درپایان این نشست وزير علوم از دستاوردها، توانمندی ها و بخش های مختلف پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان بازديد كرد.

تعداد بازدید : 570

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید