انتقاد از وضعیت نامطلوب دانشگاه آزاد در تولیدات علمی

انتقاد از وضعیت نامطلوب دانشگاه آزاد در تولیدات علمی

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه از نظر تولید و انتشار اختراعات در وضعیت نامناسبی قرار داریم.

به گزارش خبرنگار مهرٰ، ابراهیم واشقانی فراهانی در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد با اشاره به اهمیت جایگاه چاپ مقالات از سوی اسالتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: یکی از بیرون داد های پژوهشی با شاخص های پژوهشی بررسی می شود که از جمله آن ارائه مقالات است البته این موضوع برای بررسی سطح پژوهشی کفایت نمی کند و جایگاه و نوع مقالاتی که به چاپ می رسد بسیار مهم است چراکه برخی مقالات به دلیل چاپ در برخی از نشریات سطح پایین و یا نشریاتی که در لیست سیاه قرار دارند باعث می شود جایگاه دانشگاه کاهش یابد.

واشقانی فراهانی به اهداف برگزاری جشنواره فرهیختگان اشاره کرد و گفت: ایجاد بستری مناسب برای بزرگداشت جایگاه بلند اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری و فراهم آوردن زمینه تعامل و همکاری علمی میان پژوهشگران، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران دانشگاه، کشف استعدادهای برتر در زمینه های مختلف علمی و صنعتی و ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن آفرینان، طراحان کسب و کار و پژوهشگران داخلی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: جشنواره فرهیختگان به صورت ملی و در گستره واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای دانشگاهی برون مرزی برگزار شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد به مخاطبان جشنواره فرهیختگان اشاره کرد و افزود: کلیه اعضای هیات علمی و مدرسان، دانشجویان، دانش آموختگان و دانش آموزان دانشگاه آزاد اسلامی در گروه های اصلی آموزشی (علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی) مخاطبان این جشنواره هستند.

واشقانی فراهانی به ۲۳ بخش و محور اصلی این جشنواره اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان این جشنواره در بخش ها و محورهای پژوهشی مختلف ازجمله جایزه پژوهشی امام خمینی (ره)، پژوهشگر برتر، کتاب برتر، طرح پژوهشی، رساله، واحد دانشگاهی، انجمن علمی، مرکز رشد، واحد فن آور، آزمایشگاه ها (در سه بخش استاندارد و ایمن، درآمدزا و پیشرفته)، آموزشکده سما و... مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: در بخش ویژه این جشنواره، از پژوهشگر برتر در زمینه حوزه اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، جانبازان دانشگاه آزاد اسلامی و سه تن از قهرمانان ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

دبیر جشنواره فرهیختگان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ پرونده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اظهار داشت: با تشکیل ستادهای استانی و کمیته های علمی، ازمیان ۷۰۰ پرونده موجود، ۶۸ پرونده در ۲۳ محور جشنواره و در قالب ۴ گروه علمی و تخصصی انتخاب شده اند که در مراسم امروز از آنها تجلیل خواهد شد.

تعداد بازدید : 558

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید