کاردانی ها در ۴۶ رشته بدون آزمون پذیرفته می شوند

کاردانی ها در ۴۶ رشته بدون آزمون پذیرفته می شوند

جزئیات ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۴ اعلام شد و ۴۶ رشته برای پذیرش بدون آزمون (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان شركت در دوره كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۴ باید برای ثبت نام در این دوره از امروز یكشنبه سوم خرداد تا ساعت ۲۴ روز یكشنبه دهم خرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

تمامی متقاضیان پذیرش در دوره کارشناسی ناپیوسته با آزمون و بدون آزمون ملزم به ثبت نام هستند. علاقمندان به تحصیل در كارشناسی ناپیوسته منحصراً در یك رشته امتحانی می توانند متقاضی ادامه تحصیل شوند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ (دویست  هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون یك كد رشته امتحانی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. چنانچه داوطلبی علاقمند به شركت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام نسبت به پرداخت مبلغ ۴۰.۰۰۰ (چهل هزار) ریال دیگر نیز برای دوره های مذكور اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون و توزیع کارت ورود به جلسه

آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۴ (برای آن دسته از رشته های امتحانی كه پذیرش آنها با آزمون است) در عصر روز جمعه ۱۶ مرداد برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۱۳ تا روز پنجشنبه ۱۵ مردادماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: (www.sanjesh.org) كارت شركت در آزمون و راهنمای شركت در آزمون را پرینت کنند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت (حوزه امتحانی) مندرج در بند ۳۱ تقاضانامه تعیین می‌شود. داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت‌نام باید كد مربوط به استان و شهر محل اقامت جهت تعیین حوزه امتحانی را در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

زمان انتخاب كد رشته محل های انتخابی

همزمان با ثبت نام برای شركت در آزمون، كلیه داوطلبان متقاضی رشته های امتحانی پذیرش با آزمون و پذیرش بدون آزمون مقطع كاردانی به كارشناسی ناپیوسته لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه شرایط و ضوابط هر یك از كد رشته های انتخابی نسبت به انتخاب كد رشته محل های خود اقدام کنند.

پذیرش در ۲۵ رشته با آزمون و ۴۶ رشته بدون آزمون

از تعداد ۷۱ رشته امتحانی در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۴ پذیرش در ۲۵ رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در ۴۶ رشته امتحانی بر اساس سابقه تحصیلی (بدون آزمون) صورت خواهد گرفت.

رشته های با آزمون شامل : اتاق عمل، مهندسي بهداشت حرفه اي، بهداشت عمومي، ساخت پروتزهاي دنداني، تكنولوژي پرتوشناسي، علوم آزمايشگاهي، مامايي، مدارك پزشكي، هوشبري، فوريت هاي پزشكي، الكترونيك و مخابرات هواپيمايي، برق، معماري، تعمير و نگهداري هواپيما و مراقبت پرواز، ساخت و توليد، صنايع شيميايي، كامپيوتر، مواد، مكانيك، مهندسي اجرايي عمران، آموزش و پرورش ابتدايي، علوم ورزشي، حسابداري، تكنولوژي و طراحي دوخت، هنرهاي تجسمی است.

رشته های بدون آزمون (باسوابق تحصيلي) شامل : توليدات گياهي، جنگلداري، شيلات، چوب شناسي و صنايع چوب، علوم و صنايع غذايي، گياه پزشكي، ماشين هاي كشاورزي، مرتع و آبخيزداري، بازيافت، آمار، اموزش رياضي، آموزش حرفه و فن، آموزش ديني و عربي، آموزش راهنمايي و مشاوره، زبان انگليسي، زبان و ادبيات فارسي، آموزش علوم تجربي، روانشناسي و اموزش كودكان استثنايي، اموزش مطالعات اجتماعي، تربيت مربي امور تربيتي، باستان شناسي، تربيت معلم قران كريم، علوم انتظامي، علم اطلاعات و دانش شناسي، مديريت، حقوق قضايي، مهندسي بهداشت محيط، حشره شناسي پزشكي و مبارزه با ناقلين، مرمت و احياي بناهاي تاريخي، ايمني صنعتي و محيط كار، موسيقي، صنايع چوب و كاغذ-سازه هاي چوبي،  
طراحي پوشاك، معدن، موزه داري، نقشه برداري، علوم ازمايشگاهي دامپزشكي- بهداشت مواد غذايي، شهرسازي، علمي – كاربردي بهداشت مواد غذايي با منشاء دامي، صنايع نساجي، آبياري، محيط زيست، پرورش طيور، پرورش گاو گاو ميش، توليدات دامي است.

داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت‌نام مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب كدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود (برای رشته پذیرش با آزمون ) دقت کنند چون پس از دریافت رسید ۱۶ كاراكتری، در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح موارد فوق ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تعداد بازدید : 513

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید