در دانشگاه شریف: وام ودیعه مسکن جایگزین خوابگاه می‌شود

در دانشگاه شریف: وام ودیعه مسکن جایگزین خوابگاه می‌شود

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: برای کاهش تراکم خوابگاهی می توان به دانشجویان مجرد و متاهل وام ودیعه مسکن ارایه داد.

دکتر بیژن وثوقی وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برای کاهش تراکم خوابگاههای این دانشگاه گفت: یکی ازطرح‌های معاونت دانشجویی، ارایه وام ودیعه مسکن به دانشجویان مجرد است. براساس این طرح به جای خوابگاه، به دانشجویان وام ودیعه مسکن ارایه می شود. اگر این طرح اجرایی شود حداقل به  ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا به دانشجویان جدید الورود وام ارایه داده و آنها را وارد خوابگاه نکنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف بیشترین مشکل دانشگاه در خوابگاه‌ها را تراکم افراد عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از این تراکم، علاوه بر دانشجویان مجرد می توانیم به دانشجویان متاهل نیز به جای خوابگاه وام ودیعه مسکن ارایه دهیم که ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرایی کردن این طرح نیاز داریم .

وی ادامه داد: ما قصد داریم به سمتی حرکت کنیم که سرویس مورد نیاز دانشجویان توسط افراد دیگر ارایه شده و ما فقط نقش کنترلی داشته باشیم. به عنوان مثال خوابگاه را به یک نفر اجاره می دهیم تا به دانشجویان اجاره دهد و بعد به دانشجویان وام می دهیم تا اجاره را پرداخت کنند. نقش دانشگاه به جای اینکه همه کار را خود انجام دهد، کنترلی می شود.

تعداد بازدید : 587

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید