آغاز عصر جنگهای هوایی لیزری

آغاز عصر جنگهای هوایی لیزری

جنگهای هوایی آینده از نوع لیزری خواهند بود و حالا نیروی هوایی آمریکا به پیشرفته ترین فناوری در این عرصه مجهز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که در آینده، جنگهای هوایی از نوع فرآیندهای مبتنی جنگ افزارهای لیزری خواهد بود.

هم اکنون به استفاده از لیزر بر روی جنگنده ها به عنوان یک هدف طولانی مدت نگاه می شود اما برخی کارشناسان صنایع نظامی در آمریکا ایده نصب این نوع سیستمها بر روی هواپیماهای نظامی غولپیکر فعلی نظیر AC-130 را مطرح می کنند و بر امکانپذیر بودن آن در دوره فعلی تأکید می کنند.

AC-130 یک غول هوایی ویزه مناطق جنگی است که هم اکنون به طیف گسترده ای از تجهیزات و ادوات نظامی نظیر راکت، توپ، موشک و بمب مجهز است و در عین حال از آن برای انتقال نظامیان به مناطق جنگی استفاده می شود.

به تازگی متخصصان علوم نظامی در آمریکا تلاش می کنند تا نسخه ای از تسلیحات لیزری را بر روی جدیدترین مدل ساخته شده AC-130 نصب کنند تا بدین ترتیب ایده نبردهای لیزری عملا رنگ واقعیت به خود بگیرد.

در حال حاضر ارتشهای مختلفی در سراسر جهان مشغول طراحی و ساخت تسلیحات نظامی لیزری هستند. یکی از این موارد مربوط به طراحی لیزر ضد موشکی می شود که پیش بینی می شود در آینده نزدیک بر روی ناوهای جنگی و با هدف از بین بردن تهدیدات موشکی نصب شود.

تعداد بازدید : 555

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید