شرط معافیت گمرکی برای واردات تجهیزات آزمایشگاهی

شرط معافیت گمرکی برای واردات تجهیزات آزمایشگاهی

رئیس کارگروه ارزیابی، تشخیص و صلاحیت شرکتهای دانش‌بنیان گفت: شرکتهای دانش بنیان به شرط عدم وجود نمونه داخلی می‌توانند اقدام به واردات تجهیزات آزمایشگاهی کنند و از معافیت گمرکی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر محمد صاحبکار امروز در مراسم «آشنایی با قانون، آیین‌نامه و فرآیند حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان » گفت: ۴۰ درصد GDP کشور مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود و این وزارتخانه برنامه‌های متعددی برای توسعه فناوری در بنگاه‌های اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت با ایجاد و حفظ وضعیت رقابتی بنگاه‌ها به لحاظ نوآوری، تلاش می کند تا این حوزه را روزآمد کند، اظهار داشت: برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان بسته‌های اجرایی تهیه شده که برخی از آنها در معاونت علمی و وزارت صنعت، معدن و تجارت قابلیت اجرایی شدن را داشتند.

وی عنوان کرداین بسته‌ها در قالب قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان در سال ۸۷ به تصویب دولت و در سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که درنهایت در سالهای ۹۱ و ۹۲  آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون اجرایی شد. اولین شرکت ها در سال۹۲ تصویب شدند و اکنون وارد فرایند تولید شده اند.

به گفته وی در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ایجاد صندوق ویژه‌ای برای توسعه فناوری در نظر گرفته شد. بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی ایجادشد و توانست از سه هزار میلیارد تومان بودجه، هزار میلیارد تومان آن را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به کار گیرد.

وی به بسته های حمایتی معاونت علمی اشاره کرد و گفت: تسهیلات مالی، گمرکی، مجوزهای فعالیت برای شرکتهای دانش بنیان، تسهیلات سربازی، لیزینگ و ... جز این بسته های حمایتی به شمار می روند. 

وی افزود:  معاونت علمی و فناوری به برخی شرکت های فعال تسهیلات سربازی ارائه  می کند. تا کنون ۴۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات سربازی شده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۸ هزار شرکت ثبت‌نام اولیه انجام داده اند، گفت: از این تعداد ۳۳۰ شرکت ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و۲۵۰۰  شرکت دانش بنیان  مورد ارزیابی قرار گفته بودند و در نهایت ۱۵۰۰ شرکت به عنوان دانش بنیان شناخته شده اند. همچنین ۵۰۰ شرکت از تسهیلات این معاونت بهره برداه اند.

به گفته وی شرکتهای دانش بنیان به شرط نبود نمونه داخلی می‌توانند اقدام به واردات تجهیزات آزمایشگاهی با تسهیلات معافیت گمرکی کنند.۵

صاحبکار به طرح لیزینگ که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شد اشاره کرد و گفت: برای تحریک خریداران به خرید کالاهای دانش بنیان در کشور به فروش اقساطی لیزینگ کالاهای دانش بنیان اقدام کردیم که تا کنون ۵۰۰ تقاضا در این بخش به ثبت رسیده است.

تعداد بازدید : 529

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید