آزمايشگاه جامع تحقيقاتی علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود

آزمايشگاه جامع تحقيقاتی علوم پزشکی تهران راه‌اندازی می‌شود

فاز اول آزمايشگاه جامع تحقيقاتی دانشگاه علوم پزشكی تهران روز یکشنبه ۳۱ خردادماه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مسعود یونسیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی تهران با اعلام این خبر گفت: این آزمایشگاه جامع مجهز به تكنولوژی پیشرفته روز دنیا بوده و به منظور فعالیت‌های تحقیقاتی راه‌اندازی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، شروع فرآیند راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی را از سال ۱۳۸۶ عنوان کرد و افزود: در پی تصمیم كلی نظام بهداشت و درمانی كشور، دانشگاه‌هایی كه  به عنوان قطب شناخته می‌شوند موظف شدند آزمایشگاه جامع راه‌اندازی كنند تا هم به هیات علمی و دانشجویان پژوهشگر خود خدمات با تكنولوژی های بالای آزمایشگاهی ارائه و هم استان‌ها و واحدهای دیگر را به صورت اقماری پوشش دهند كه یكی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشكی تهران بود.

وی افزود: سیاست دانشگاه بر این بود كه به جای تبدیل یكی از  آزمایشگاه های موجود دانشگاه به آزمایشگاه جامع تحقیقاتی، از همان ابتدا فضای فیزیكی مشخصی را مجزا از آزمایشگاه‌های دیگر در نظر بگیرد و آن را با تكنولوژی های پیشرفته تجهیز كند.

یونسیان با تاكید بر اینكه این آزمایشگاه صرفا به ارائه خدمات پیشرفته تحقیقاتی اختصاص داده شده افزود: در این آزمایشگاه تكنولوژی های بالایی كه دانشكده‌ها و مراكز دیگر قادر به تأمین آن نیستند و همچنین خدماتی كه تقاضا بیش از عرضه است و محققان باید مدت‌ها در نوبت باشند ارائه می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه تاکید كرد: اگر در این بین برای خدمات مرتبط با تشخیص یا درمان بیماران، به این آزمایشگاه نیاز باشد آزمایشگاه به شكل خاص خود و باهدف تحقیقاتی ارائه خدمت می‌كند و این‌گونه نیست كه بیماران به این مركز مراجعه كنند و سرویس بگیرند.

وی با بیان اینكه قرار نیست این آزمایشگاه، رقیب هیچ‌یك از آزمایشگاه‌های دیگر دانشگاه باشد افزود: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی به عنوان آزمایشگاه همكار می‌تواند با كلیه آزمایشگاه‌های داخل دانشگاه همكاری كند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، با اشاره به ساختمان و هزینه های انجام شده برای این آزمایشگاه جامع تحقیقاتی گفت: این آزمایشگاه در مساحت ۱۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع داخل و خارج دانشگاهی (با حمایت وزارت بهداشت) خریداری شده است و البته برای تكمیل سایر بخش های آن حداقل به همین میزان اعتبار نیاز داریم كه امیدواریم با راه اندازی فاز اول، به تدریج منابع لازم به این منظور تامین و اقدام شود.

تعداد بازدید : 533

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید