برگزاری دوره های مشترک با دانشگاههای هلند، آلمان و انگلیس

برگزاری دوره های مشترک با دانشگاههای هلند، آلمان و انگلیس

رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: برای برگزاری دوره های مشترک مذاکراتی با دانشگاه های مطرح و دارای رتبه برتر دنیا داریم.

سید احمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه های این دانشگاه در برگزاری دوره های مشترک با کشور های مختلف گفت: یکی از برنامه های مهم دانشگاه امیر کبیر فعالیت در حوزه بین الملل است که با دانشگاه های مطرح دنیا و مراکر تحقیقاتی و موسسات بین المللی که در زمینه تحقیقات و فناوری فعالیت دارند قصد همکاری داریم.

وی اظهار داشت: همچنین برنامه جامعی برای جذب دانشجو از کشور های مختلف به ویژه کشورهای همسایه داریم، برنامه جامعی را در حوزه بین الملل شروع کرده ایم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر از اصلاح ساختار دانشگاه و ایجاد معاونت بین الملل در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته فعالیت های خوبی در این زمینه ها داشته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که شیوه و نحوه همکاری با دانشگاه ها و موسسات تحقیقات دیگر کشور ها به چه شکلی است، گفت: مذاکره برای برگزاری دوره های مشترک در غالب آئین نامه های وزارت علوم و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است اما هنوز دوره مشترک خاصی را راه اندازی نکرده ایمو البته توافقی با دانشگاه بیرمنگهام داریم ولی متاسفانه وزارت علوم این دوره را متوقف کرد.

وی افزود: قصد همکاری مشترک با کشورهای مختلفی داریم، ولی هنوز قراردادی امضا نشده و تنها در مرحله مذاکره هستیم که شامل مذاکره با چند دانشگاه در آلمان، یک دانشگاه MBA در هلند، ۲ دانشگاه در انگلیس و چند دانشگاه اروپایی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه هایی که قصد همکاری با آنها را داریم در حوزه علم و تحقیقات در رتبه های اول دنیا قرار دارند و هدفمان تنها همکاری با دانشگاه های برتر دنیا است.

معنمدی در خصوص شورای سیاست گذاری بین المللی شدن آموزش عالی ایران گفت: اخیرا حکمی از سوی وزیر علوم برای بنده بعنوان عضو این شورا  صادر شده و این سیاست های وزارت علوم است که موضوع بین المللی شدن آموزش عالی ایران را فعالتر می کند.

وی افزود: بین المللی شدن دانشگاه ها و آموزش عالی در ایران بسیار خوب است و اگر در مقطعی فعالیت در این حوزه کم شد غلط بود، چراکه ما در دستورات دینی هم داریم که علم در هر جای دنیا که باشد باید به جستجوی آن برویم و باید ارتباط خوبی با دیگر کشور ها در حوزه علم و پژوهش و فناوری داشته باشیم.

تعداد بازدید : 469

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید