مدرسه تابستانی آزمایشگاه ژنتیک مولکولی برگزار می‌شود

مدرسه تابستانی آزمایشگاه ژنتیک مولکولی برگزار می‌شود

مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری دوره آموزشی از ژن تا پروتئین را برگزار می کند.

کسری اصفهانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این پژوهشگاه، هشتمین و نهمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی را با عنوان «از ژن تا پروتئین» در قالب مدرسه تابستانی برگزار می کند.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی در مرداد و شهریور سال برپا می شود، اظهار داشت: در این دوره های کوتاه مدت آموزشی که برای دانشجویان علاقمند به انجام پروژه های ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی برنامه ریزی شده است، تکنیک های معمول آزمایشگاهی به صورت عملی و نظری آموزش داده می شود.

اصفهانی عنوان کرد: PCR، استخراج DNA، هضم آنزیمی، انتقال ژن، کشت باکتری، بیان و استخراج پروتئین، الکتروفورز ژل آگارز و SDS-PAGE  از تکنیک های معمول آزمایشگاهی به شمار می روند که در این دوره آموزش داده می شوند.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی از ژن تا پروتئین برای افرادی که در ابتدای راه انجام پایان نامه های خود هستند، مناسب است، افزود: این دوره کوتاه مدت برای افرادی که با تکنیک های آزمایشگاه و ژنتیک مولکولی آشنایی ندارند مناسب است.

به گفته مجری کارگاه، در انتهای دوره آموزشی، به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند، گواهینامه معتبر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به زبان انگلیسی اعطا می شود.

اصفهانی گفت: هشتمین دوره  از یازدهم تا پانزدهم مرداد ماه و نهمین دوره از پانزدهم تا هجدهم شهریور ماه برگزار می شود. همچنین مهلت ثبت نام برای دوره هشتم تا پنجم مردادماه و نهمین دوره تا نهم شهریور ماه است.

تعداد بازدید : 514

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید