دانشگاه پیام نور برای تمدید قرارداد برخی اساتید شرط تعیین کرد

دانشگاه پیام نور برای تمدید قرارداد برخی اساتید شرط تعیین کرد

دانشگاه پیام نور تمدید قرارداد اعضای هیات علمی (قراردادی ، پیمانی «مشروط» ، دستیارها) را منوط به امضای یک تعهدنامه و وکالتنامه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از انتشار خبر لغو همکاری برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام‌ نور ، مسئولان این دانشگاه عنوان کردند که لغو قرارداد صحت ندارد و قرارداد همه کارکنان دانشگاه پیام نور تا بهمن ماه سال جاری تمدید شده، این درحالی است که برخی از هیات علمی دانشگاه پیام نور که نوع قرارداد آنها پیمانی مشروط، دستیار و قراردادی هستند در تماس با خبرگزاری مهر  اعلام کردند، این مساله صحت ندارد و دانشگاه شرط تمدید قرارداد این افراد تا بهمن سال جاری را منوط به امضای یک تعهد نامه و وکالت نامه ۶ بندی کرده است.

این تعهدنامه و وکالتنامه به دانشگاه اجازه می دهد در صورت عدم احراز هریک از ۶ بند مندرج شده، قرارداد اعضای هیات علمی مذکور را لغو کرده و یا اینکه دیگر قراردادی منعقد نکند و حتی حکم پیمانی آنها را نیز تمدید نکند. براساس تعهد نامه مذکور، اعضای هیات علمی قراردادی، پیمانی «مشروط» و دستیارها هیچ گونه حق اعتراضی در این خصوص را نخواهند داشت.

دانشگاه در انتهای این تعهدنامه از اعضای هیات علمی مذکور خواسته است علاوه بر امضای قرارداد، اثر انگشت خود را نیز در محل تعیین شده ثبت کنند تا نتوانند هیچ اعتراضی کنند.

در بند ۶ این تعهدنامه و وکالتنامه آمده است که «احراز نیاز دانشگاه به خدمات آموزشی و پژوهشی اینجانب در مرکز و یا محل اشتغال» یعنی دانشگاه این اجازه را دارد که در هر زمانی که خواست قرارد خود را به دلیل عدم نیاز، لغو کند.

بنابراین گزارش، دربند ۵ این تعهد و وکالتنامه نیز آمده است «اثبات تحصیل در مقطع دکتری در هریک از دانشگاه های دولتی، غیردولتی و خارج از کشور» این درحالی است که یکی از بندهای حکم اعضای هیات علمی قراردادی ، عدم ادامه تحصیل در مقطع دکتری بود .

    تصویر تعهدنامه برخی اعضای هیأت علمی

جذب عضو هیات علمی پیمانی مشروط در هیچ نظام استخدامی کشور وجود ندارد

تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور عنوان کردند: «دانشگاه پیام نور سه سال است که بیش از یک هزار نفر  را به صورت پیمانی «مشروط» جذب کرده است که در هیچ نظام استخدامی در ایران چنین چیزی وجود ندارد. وزارت علوم نیز عنوان کرد که اصلا جذب پیمانی «مشروط» ندارد، این درحالی است که دانشگاه پیام نور برای جذب افراد به صورت پیمانی «مشروط»، یک سری دلایل ضد و نقیض ارایه می دهد.»

تعلل دانشگاه پیام نور در برگزاری جلسه هیات امنا برای بررسی مجوز اعضای هیات علمی مربی

 این اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور همچنین عنوان کردند:«وقتی از مسئولان دانشگاه توضیح می خواهیم که چرا ما را پیمانی قطعی نمی کنید، دلیل آنها این است که این مساله برعهده وزارت علوم است، این وزارت خانه باید صلاحیت علمی و عقدیتی شما را تایید کند تا ما بتوانیم حکم پیمانی رسمی شما را تایید کنیم. از طرفی وزارت علوم، اعلام کرده که با این قضیه هیچ مشکلی ندارد، روال کار این است که هیات امنا دانشگاه پیام نور باید برای مربیان تشکیل جلسه داده و مجوز آنها را صادر کند، تا مجوزهای صادر شده در وزارت علوم بررسی شود.

حال سوال ما این است که چرا دانشگاه برای عضویت هیات علمی جلسه تشکیل نمی‌دهد؟ اگر قرارداد این افراد لغو و بیکار شوند، با توجه به این اینکه شرایط آنها نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده، سن آنها افزایش یافته، متاهل شده‌اند، باید اقساط وام های مختلف را پرداخت کنند، چه کاری را باید آغاز کنند، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ مرکز جذب وزارت علوم چرا پیش بینی نکرد که چند سال آینده تعداد دانشجو کاهش خواهد داشت و شروع به جذب عضو هیات علمی کرد؟ آیا مرکز جذب فقط برای دو تا سه سال عضو هیات علمی جذب کرده بود؟»

تعداد بازدید : 476

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید