تقلب گسترده چینی‌ها برای ورود به دانشگاههای آمریکا

تقلب گسترده چینی‌ها برای ورود به دانشگاههای آمریکا

انتشار گزارشی تکان دهنده نشان می دهد، دانشجویان چینی با صرف هزینه های غیرقانونی تلاش می کنند تا وارد دانشگاههای آمریکا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارشی که از سوی شبکه خبری سی ان ان منتشر شده حاکی از آن است که بسیاری از دانشجویان چینی با پرداخت رشوه و مبالغ غیرقانونی مقدمات ثبت نام و حضور در دانشگاههای آمریکا را مهیا می کنند.

یکی از این دانشجویان از استان ژیانگسو (۲۱ ساله) اعتراف کرده که چگونه والدینش با پرداخت ۴۵ هزار دلار به سه رایزن آموزشی، درخواست پذیرش در یکی از دانشگاههای آمریکا را آماده کرده اند.

در بسیاری از موارد عدم تسلط کافی دانشجویان چینی به زبان انگلیسی و آگاهی از این موضوع که در صورت شرکت در امتحان تعیین سطح زبان مردود می شوند، دست به چنین اقدامات غیرقانونی می زنند.

این دانشجو در ادامه اعترافاتش پرده از واقعیت های تلخ دیگری هم برمی دارد. او می گوید: تاحدودی احساس گناه می کنم اما این کاری است که تمام هم سن و سالانم انجام می دهند.

در همین حال انجمن ملی مشاوران پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی آمریکا گفت: تقلب های مرتبط با نظام آموزش عالی آمریکا به نگرانی فزاینده ای تبدیل شده است تا آنجاکه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (به عنوان یکی از دانشگاههای شاخص آمریکا) درخواستهای تقلبی و دستکاری شده پذیرش داوطلب چینی در این دانشگاه را «نگرانی بسیار بزرگ» عنوان کرده است.

آمارها نشان می دهد این پدیده چندان هم تازگی ندارد. بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۰ در چین منتشر شد، ۹۰ درصد درخواستهای ارایه شده از سوی داوطلبان چینی به دانشگاههای آمریکا تقلبی بوده است و جالب اینکه ۷۰ درصد درخواستهای ارسال شده توسط داوطلب نگارش نشده و ۵۰ درصد نیز نگارش املایی مملو از اشتباهات دارد.

تعداد بازدید : 521

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید