تحصیل ۸۵ درصد دانشجویان در دوره های شهریه ای

تحصیل ۸۵ درصد دانشجویان در دوره های شهریه ای

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حذف پیشوند غیرانتفاعی از موسسات آموزش عالی غیردولتی غیر انتفاعی گفت: بیش از ۸۵ درصد دانشجویان با پرداخت شهریه تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در چهل و هشتمین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در دانشگاه غیر دولتی شمال گفت : راه  اعتلای آموزش عالی استفاده از خرد جمعی و عقلانیت در مدیریت و تصمیم گیری است و برگزاری این همایش نیز در این راستا صورت می گیرد.

تفویض پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلی دکتری به دانشگاه‌ها

وی افزود: اعتقاد داریم که دانشگاه‌ها به خوبی می توانند با استقلالی که دارند امور را پیش ببرند و نیازی به تمرکز و ابلاغ از بالا به پایین در بسیاری از امور آموزشی و پژوهشی ندارند در همین راستا وزارت علوم بازنگری رشته های دانشگاهی و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلی دکتری را به دانشگاه ها تفویض کرد.

حذف پیشوند غیرانتفاعی از موسسات آموزش عالی

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی  در حذف پیشوند غیرانتفاعی  از موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی گفت : بیش از۸۵ درصد دانشجویان با پرداخت شهریه تحصیل می کنند لذا تقویت بخش خصوصی آموزش عالی اهمیت بالایی دارد.

برگزاری یک آزمون دکتری در سال ۹۵

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نقش نظارتی و کاهش نقش اجرایی وزارت علوم گفت : در پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در سال ۱۳۹۵وزارت علوم از طریق سازمان سنجش آموزش کشور فقط یک آزمون عمومی برای غربالگری برگزار می کند و پذیرش نهایی و تخصصی به دانشگاه‌ها واگذار می شود.

برخورداری ۵۰ درصد مراکز آموزش عالی دولتی از حداقل استاندارد

وی با اشاره به اینکه  ساماندهی مراکز نوپای آموزش عالی به دانشگاه‌های مادر تفویض شده است گفت : ۵۰ درصد مراکز آموزش عالی دولتی  از حداقل استاندارد برخوردار هستند.

آغاز سطح بندی دانشگاه های دولتی از اواخر شهریور

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته؛ سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به شکل آزمایشی انجام و ابلاغ شد و سطح بندی دانشگاه های دولتی نیز از اواخر شهریور آغاز می شود.

بررسی تغییر فرایند جذب و واگذاری آن به دانشگاه‌ها

وی تاکید کرد :براساس آمار بیش از ۹۳ درصد پرونده های جذب اعضای هیات علمی که از سوی هیات های اجرایی دانشگاه‌ها به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ارسال شده است مورد تایید نهایی قرار گرفته اند لذا درخواست دانشگاه‌ها برای تغییر فرآیند جذب اعضای هیات علمی و واگذاری آن به دانشگاه‌ها در دست بررسی است.

واگذاری بازنگری برنامه های درسی به دانشگاه های گروه یک

شریعتی نیاسر اظهار داشت : بازنگری برنامه‌های درسی به دانشگاه‌های گروه یک واگذار شده است ولی همه دانشگاه‌هایی که در یک رشته خاصی دارای قطب علمی بوده و مزیت دارند می توانند در فرآیند بازنگری مشارکت کند.

تعداد بازدید : 539

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید