از سوی رئیس مرکز جذب :نحوه رسیدگی دانشگاه‌ها به اعتراض متقاضیان جذب اعلام شد

از سوی رئیس مرکز جذب :نحوه رسیدگی دانشگاه‌ها به اعتراض متقاضیان جذب اعلام شد

رئیس مرکز جذب وزارت علوم چگونگی رسیدگی دانشگاه ها به اعتراض متقاضیان جذب را تشریح کرد.

حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص چگونگی رسیدگی دانشگاه ها به اعتراض متقاضیان جذب گفت: تمام کسانی که در سامانه جذب ثبت نام می کنند، یک حقوق مکتسبه پیدا می کنند بنابراین دانشگاه‌ها موظف هستند به آنها جواب بدهند، حداقل جواب این است که در آن سامانه اطلاع رسانی کنند. یا حتی در پالایش اولیه درج کنند که متقاضی فاقد شرایط بوده و بعد توضیح دهند که وی چه شرطی را ندارد، تا وقتی این اطلاع رسانی انجام نشود، پرونده فرد باز است و می تواند پیگیری کند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: اگر دانشگاه اطلاع رسانی کرد، ولی اطلاع رسانی آن قانع کننده نبود، فرد می تواند اعتراض کند. در این صورت هیات اجرایی جذب دانشگاه باید به اعتراض فرد رسیدگی کند و در یک مرحله هیات اجرایی جذب دانشگاه برای تجدید نظر تشکیل می شود.

وی با اشاره به ترکیب این هیات گفت: در این جلسه به جای دو نفر از اعضای هیات اجرایی جذب دانشگاه، 2 نفر از مرکز جذب دعوت می شوند تا در این جلسه شرکت کرده و رسما به اعتراض فرد رسیدگی کنند.

رئیس مرکز جذب افزود: پس از این مرحله، مووع اعتراض متقاضی در هیات مرکزی رسیدگی می شود. در یک مرحله به پرونده فرد رسیدگی شده و به اطلاع وی می رسد و در مرحله دوم  اگر ادله ای برای تجدید نظر اقامه کند، دوباره تجدید نظر می شود.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم رسیدگی به پرونده فرد در هیات عالی جذب که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد، افزود: در گذشته به این مراحل چندان توجه نمی شد، ولی با راه اندازی سامانه جدید این مشکلات به حداقل می رسد، تمام همت ما این است که حقوق افراد رعایت شود ما نمی گوییم همه افراد پذیرفته شوند، ولی به تمام افراد باید جواب قانع کننده داده شود.

تعداد بازدید : 497

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید