ماده ضدعفونی کننده‌ سطوح نانویی تولید می شود

ماده ضدعفونی کننده‌ سطوح نانویی تولید می شود

توسط یک شرکت دانش بنیان ضد عفونی کننده سطوح نانویی با فناوری نانو تولید می شود.

یک مشکل اساسی در حوزه‌ سلامت، توسعه‌ مقاومت باکتری‌ها به مواد آنتی‌بیوتیک است. این مسئله باعث شده عفونت‌های میکروبی سهم قابل توجهی از عوامل مرگ و میر انسانی را به خود اختصاص دهد. با پیشرفت علم و استفاده از فناوری‌های نوین، استفاده از نانوذرات نقره به عنوان راه حلی برای این مشکل شناخته شده است.

 شرکت دانش بنیان «نانوپارت خزر»، به منظور کمک به بهبود سطح سلامت جامعه، محصولی با نام تجاری نانونیپ را با تکیه بر فناوری نانو تولید و روانه‌ بازار کرده است. این محصول یک ماده‌ ضدعفونی کننده‌ سطوح است و در ساخت آن از نانوذرات کلوئیدی نقره استفاده شده است.

وی افزود:  این محصول که به عنوان ضد عفونی کننده‌ سطوح به کار می‌رود، در مکان‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها،کارخانجات تولید مواد غذایی، مزارع پرورش دام و طیور و کشتارگاه‌ها قابل استفاده است.

مرتضی پور‌تیموری، مدیر عامل این شرکت  دانش بنیان با اشاره به رویکرد کشور‌ها به سمت بهره‌گیری از فناوری نانو اضافه کرد: با توجه به نقش این فناوری در مسیر تولید محصولات با کیفیت و کارایی بالاتر، تلاش کردیم در این شرکت با به کار بردن علم روز دنیا در راستای بهبود کیفیت محصولات، افزایش بهره‌وری و نیز کاهش هزینه‌ها در زمینه‌ تولید مواد ضدعفونی‌کننده گام بر ‌داریم.

وی در ادامه به تاثیر اقتصادی این محصول در حوزه‌ سلامت پرداخت و افزود: با توجه به اثر بخشی بالای محلول ضد عفونی کننده حتی در غلظت‌های بسیار پایین استفاده از این محصول می‌تواند به عنوان جایگزینی برای ضدعفونی کننده‌های مشتق از فرمالین قرار گیرد که از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

 پورتیموری یادآور شد: این شرکت قصد دارد در آینده کاربرد نانوذرات نقره را به عنوان ماده‌ اولیه در صنایع مختلف از جمله نساجی و تولید شوینده‌ها گسترش نیز دهد.

به گفته وی، این محصول تا کنون موفق به کسب گواهی نانو ‌مقیاس از ستاد ویژه‌ی توسعه‌ فناوری نانو و دریافت مجوز از کمیته‌ نانو وزارت بهداشت شده است. همچنین این شرکت دانش بنیان، علاوه بر مواد ضد عفونی کننده، تا کنون موفق به تولید جوراب و ماسک‌های ضدباکتری و نیز شوینده‌های متنوع از نانوذرات نقره‌ی کلوئیدی شده است.

تعداد بازدید : 489

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید