راه اندازی رشته های مهندسی بافت و کاربرد مهندسی رباتیک در پزشکی

راه اندازی رشته های مهندسی بافت و کاربرد مهندسی رباتیک در پزشکی

مدیر گروه تحصیلات تکمیلی بیومکانیک واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی گرایش های مهندسی بافت و کاربرد مهندسی رباتیک در مهندسی پزشکی خبر داد و گفت: مراحل راه اندازی این رشته ها در حال بررسی است.

کامران حسنی گفت: ایجاد و راه اندازی گرایش های مهندسی بافت و کاربرد مهندسی رباتیک در مهندسی پزشکی در واحد علوم تحقیقات براساس افزایش هیات علمی در این واحد انجام می شود.

وی با بیان اینکه بیومکانیک حاصل تعامل تنگاتنگ علم پزشکی با حوزه ساخت و ساز و مهندسی مکانیک است، اضافه کرد:  مثال های مرسوم برای معرفی حوزه بیومکانیک، کاربرد بیومکانیک در تحلیل حرکت انسان، تغییر شکل و نیروهای وارد بر بافت ها (استخوان، مفاصل و عضلات)، جریان سیالات بیولوژیک، تغییرات انرژی و غلظت مواد در واکنش های بیوشیمیایی است.

مدیر گروه تحصیلات تکمیلی بیومکانیک واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد: سالیانه چهار تا شش مقاله isi در رشته بیومکانیک در این واحد به چاپ می رسد که این رقم از حد انتظار مطلوب برای دانشجویان بسیار پایین تر است و نیاز به تلاش بیشتر دانشجویان و اساتید در این زمینه دیده می شود.

حسنی بر اهمیت ارتباط با صنعت تاکید کرد و افزود: صنعت ما وابسته به کشورهای دیگر و عمدتا غربی است و با توجه به تحریم هایی که در سال های اخیر وجود داشته، طبیعتا ارتباط صنعت و دانشگاه به حداقل رسیده است اما در حال حاضر با توجه به برداشته شدن تحریم ها و با گذشت زمان شاهد ارتباط و تعامل بیشتر این رشته با پروژه های بزرگ صنعتی خواهیم بود.

تعداد بازدید : 540

Skip Navigation Links
ثبت سفارش جدید